~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

NU FÅR DET FAN VARA NOG!!!

Av Maria - 18 februari 2013 19:16

var hos min t på fm..... hon talade om att den tilltänkta läkaren sagt att hon ALDRIG skulle skriva ut de mängder medicin som min läkare - och en läkare som aldrig träffat mig innan - gjort....... de hade pratat över telefon och min t beskrev stämningen som "väldigt laddad"...... de hade väl i princip bråkat...................

tydligen mindes inte läkaren mig alls heller..... men min t talade om att vi visst träffats...... "javisst ja, hon" hade hon fått till svar.............. min första tanke var "hon kommer alltså inte ihåg mig"....... men hon är ju inte intresserad av att träffa mig, läsa min journal, eller göra någonting - så jag är inte förvånad....................


träffade min kp på em....... han berättade att läkarjäveln tagit upp mig på en rond på en helt annan enhet som jag inte har någon endaste koppling till........... där hade "de" beslutat att ingen av "dem" skulle skriva ut det jag behöver.......... vilket gör att ALLA FÖRSÖK att få någon hjälp med mediciner är borta...... för det är den "allmänna psykenheten"......... och även där hade läkaren sagt att hon "aldrig ens träffat" mig............... min kp jobbar där på 20% och satt med under ronden, och hade reagerat över att idioten tagit upp MIG där............ så han hade rättat henne - också, precis som min t...........


nu har jag mailat läkaren och sagt att hon inte får röra min journal igen........ och att jag kommer anmäla henne för att hon har gjort fel som tog upp mig på fel enhet............. och rekommenderat henne - för hennes egen skull - att göra en lex maria-anmälan om det........

min kp trodde att läkaren glömt bort/missat vilken enhet jag tillhör........ så att det var därför som det blev fel........... kan säga att jag SKITER I VARFÖR........ en läkare MÅSTE veta bättre........


så........ nu rinner alla nödutgångar ut i sanden............


min kp frågade om jag var suicidal..................... jag svarade med ett stort leende medan tårarna rann nerför kinderna att "det är väldigt fint väder idag".......

när han hade berättat om läkarens tilltag så grät jag så knappt fick luft...... han reste på sig och gick fram till mig och höll om mig.... länge... länge............. mina tårar bara sprutade......... bölade ner hans tröja...........


och ja... gården.......... allt står bara still................ men jag tror att jag har fått mitt juridiska ombud att förstå hur söndertrasad jag är....... så imorgon ska hon göra det sista och så ska hon hämta ut det där jävla brevet.............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards