~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Uppbränd och uppless

Av Maria - 16 augusti 2015 00:34

I torsdags pratade jag med min mamma, och hon hade högtalaren på så pappa hörde också. Jag sa till henne vad jag tycker och hur jag känner. De erbjöd sig att prata med banken och höra om jag ändå inte kan få ett lån för att köpa bostad, och om jag inte får det så kan de ta lånet tillsammans med mig eller så tar de allt och vi skriver papper på det och jag hyr bostaden från dem. Men - redan innan de ens kommit till banken för att fråga, så ändrade de sig. Det var deras idé och de som lovade att kolla upp det. Så jag blev jävligt besviken. Jag vet ju att de är såhär, de har alltid varit såhär. Jag vet inte varför jag trodde annorlunda om dem nu, kanske för att jag verkligen behöver det för att orka kämpa vidare och inte bara göra slut på allt. Jag sa vad jag tyckte på ett bryskt sätt, för jag var verkligen upprörd. Jag grät, mamma grät. Hon försökte "tävla" med mig om vem av oss som mår sämst, och då brann jag av. Jag sa att jag inte godtar att hon gör det, och inte heller att hon ska ha den där offerrollen. Hon visste inte vad hon skulle svara, utan rabblade på och försökte anklaga mig för saker. Först tyckte hon att jag hade "fel" åsikter och att jag "aldrig kan erkänna att jag har fel", hon som alltid förespråkat att man ska ha olika åsikter och respektera varandra ändå. Sen påstod hon att jag ställde krav på dem och alltid har gjort det, som de inte kan leva upp till. När jag då frågade vilka krav det skulle vara så hade hon inget svar. Till slut kom hotet; vi ska prata om det här när vi ses och inte över telefon. Hon hennes mål med det är att träffa henne och pappa och min bror och hans sambo i fjällen när min mamma fyller år. Jag var då så förbannad så jag sa bara jaha. Så lade vi på och jag har inte hört av dem sedan dess. Jag skickade ett sms efteråt och bad om ursäkt för att jag varit så brysk, men skrev att jag står för innebörden av det jag sa. Och så tillade jag en sammanfattning av hur jag mår, följt av ett löfte om att aldrig mer berätta hur något verkligen är, eftersom det förstör så mycket för dem. Jag talade även om att jag inte kommer till fjällen för att fira hennes födelsedag för husfridens skull. Har inte hört ett skit tillbaka. Och inte tänker jag höra av mig till dem. Ringer eller smsar de mig så tänker jag inte svara, för det här fan ingen lek. Jag lämnade sandlådan för länge sedan, även om de fortfarande leker där.


Har ritat nästan hela dagen, tvn har inte ens varit på. Resultatet av det är att jag nu är knallröd från solen på balkongen. Visst, jag ville få lite färg, men ville ju inte bränna mig. Nu får jag försöka vända ryggen till istället, och så ska jag sysselsätta mig inomhus med att möblera om. Det lär ju dröja länge innan jag flyttar, så varför inte försöka göra det bästa av saken tills dess. Känns jävligt jobbigt, men... ja......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards