~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Barbackatur i skogen

Av Maria - 30 april 2010 18:00

Grät nästan på bussen till stallet. Samlade ihop mig lite och så gör ju stallet sitt. Började mocka, och så frågar ridterapeuten hur det varit annars i veckan då... och eftersom jag är så jävla dålig på att ljuga så frågade jag om hon ville att jag skulle vara brutalt ärlig..... Hon svarade ja, så då var jag det. Stod och pratade en stund, ganska länge... eller ja... jag pratade och hon lyssnade..... jag började såklart att böla, men jag orkade inte bry mig om att jag gjorde det. Men stackars K som fick stå där och höra gud vet vad..... men jag hoppas.. och tror... att hon hade sagt ifrån om hon inte orkat eller velat....

Hämtade in "mattes gullegris" utan att sätta mig i leran... men det var nära att jag tappade balansen!

Det låter väl knäppt, men jag ler lite för mig själv när jag tänker på att jag fick se lite av K's "oh shit!"-sida...... Jag stod nämligen och borstade hästen medan hon försökte få bort lite lera från fötterna, och då tog han ett kliv åt mitt håll så att han satte hoven mitt på min ena fot. Jag sa till honom, men tänkte att det är ju bättre att vara lugn och få honom att "kliva av" min fot utan att trampa ner sin tyngd på den först. Men så ville jag inte att K skulle bli trampad, och eftersom det inte kändes så farligt - inte mer än om det vore en människa som hade stått på foten - så ville jag se till så att hon var borta från hans hovar först. Men hon fick se att hans hov stod på min och fick honom att flytta sig direkt, och hon blev så till sig att hon råkade resa upp huvudet och slog i det i hakan på hästkillen. Vi frågade varandra i munnen på varandre om det gick bra. Och jag kunde inte låta bli att le. Hon frågade om det inte gjorde ont, men nej, inte direkt, för han kan omöjligen ha TRAMPAT ner hoven. Hade han gjort det så hade jag stött till honom i sidan så att han flyttat sig direkt, för DÅ hade det väl gjort ONT. Ja, jag vet inte, eller så tog det så "perfekt" att det inte gjorde ont, men det tror jag inte - har ju hört att det gör skitont att bli trampad. Sen frågar jag mig - borde jag ha lärt mig något av det här...? Vet inte, men jag kommer inte röra mig eller hantera en häst annorlunda för det här. Tycker om att stå nära, ha kontakt hela tiden, känna värmen, pälsen, osv. Den andre killen råkade nästan trampa mig en gång förut, men då flyttade han hoven innan han hann sätta ner den, som om han kände eller såg att det inte var bra.


Sen fick jag sitta upp barbacka och slapp tränset som jag är så rädd för att använda... är så rädd att göra honom illa i munnen... Och så gick K med hundarna och jag satt avslappnad som en potatissäck på killen på andra sidan vägen. Så tog vi av på en skogsstig och det var JÄTTEHÄFTIGT! Riktig terrängridning! Men det gällde att vara med och styra så att man inte fastnade i någon stam. Var lite orolig när han pulsade och verkade halvsnubbla i snön, för jag tänkte att han kommer vricka eller bryta ett ben... men det gick bra. På hemvägen när K stannade och pratade lite och det kom en mötande bil, så ville inte killen stanna - han ville HEM. Men jag höll in honom, så vi stod still om än lite tveksamt först. Men jag gjorde som jag lärt mig göra halt. Medan K släppte in hundarna så tänkte jag rida ett varv på gården, men det ville INTE hästkillen. Han ville bara få slippa ifrån allt och var på väg in i stallet, men det finns inte en chans att jag låter honom gå var han vill! Vi må inte ha kommit runt gårdsplanen, men han kunde glömma att få gå in i stallet TOTALT! Skulle aldrig låta honom bestämma så! Och jag är så jävla envis så om han vill svänga höger, så bestämmer jag att vi ska svänga vänster....  Så lycka till du lille P om du tror att du kan bestämma över mig!!   


Det är så FANTASTISKT att rida barbacka, även om det inte är det mest bekväma. Men man är liksom mer "ett med hästen"... man har en mer nära kontakt!

Sen kom hon ut och jag tog av mig hjälmen och bara kramade bubben där jag satt. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!!! Pussade honom i nacken på manen och klappade honom och försökte verkligen överföra all min kärlek tíll honom. Älskade gammelbubben! Jordens snällaste häst!    Han har ju sina "egenheter" han också, precis som alla andra levande varelser. Släpper man herrn en sekund i stallet så ska han smita in i vilken öppen box som helst! Jag vet, det är ju inget beteende som man ska uppmuntra, men man får faktiskt le åt det och tycka att det är charmigt ändå! Och när jag borstat honom färdigt så gick jag för att hämta en morotsbit till honom som tack, och då är han SÅÅÅÅÅÅÅÅ charmig så man bara SMÄLTER - då gnäggar han sådär "djupt" inifrån! Som om han säger "Jahahahahahahaaaaaa!".

*stönar högljutt* HERRGUD VAD HAN ÄR MYSIG!!!  

När jag klev bussen hemåt så såg det ut som att en liten pojke satt och körde... menmen... jag vet att jag ser ut som under 18 så vem är jag att försöka gissa ålder... Var tre själar på bussen. TRE! Jämfört med proppfulla bussar annars!

For iväg till affären när jag kom hem och köpte lite godis. Gäller att förbereda kvällen, för grannarna ska ha fest....... och vilken fest sen då............... Sitter ett stort jävla papper som täcker nästan hela dörren:

"PARTY

VALBORG-night

Need girls

Join if you are!"

Kanske skulle gå dit! Presentera sig som "Natasha frooom Raaaschaaa.... no spiiik inglisch.. no svedisch"...... eller gå dit i urringad top och vara "på" på allt och alla......   

Var tvungen att smsa till K, för hon tycker att jag ska gå på Valborgsfirande... och jag kunde inte låta bli att berätta om "fest-annonseringen"! Hon är så UNDERBAR, och vi verkar ha samma sorts humor!


Hehe... tror att partyprissarna ligger och sover för det var helt nerdraget överallt i lägenheten när jag kom hem.... Man kanske ska lyssna på lite musik.... högljudd musik............    Lite Vanessa Mae kanske... klassisk musik som är omgjord till techno.... dunkar rätt bra och inte så många som gillar!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards