~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Ok...

Av Maria - 30 april 2011 21:55

...ena garderoben i sovrummet är tom....... *puh*

Ska börja riva ner gardinerna om någon vecka... Allt ska tvättas - gardiner, dukar, handdukar, grytlappar... allt.

Ligger och tittar på dressyr... Jag fattar ingenting.. men jag ser humör och inställning på hästarna....... Kan nästan se vilka ryttare som är duktiga också.. men jag kan ju inte så mycket on ridteknik.... Fattar ju i alla fall att de inte ska vifta med händerna..... och de som imponerar på mig mest är de som man knappt ser att de ger en skänkelhjälp.. Tittar extra noga på sitsen. Tror att man kan lära sig lite om man bara tittar tillräckligt länge och många ggr.... Kanske inbillning, vad vet jag... Vet inte om jag skulle vilja hålla på med dressyr.... eller hoppning..  eller fälttävlan....... Känns som att jag vill kunna lite av allt. Men ha en bra och stabil grund att stå på.

Glömmer aldrig när jag red ut i skogen tillsammans med ridterapeuten och hon gick rakt genom alla tänkbara snår. Några gånger gav hon upp och sa att det inte gick att rida där hon tänkt, för det var för smalt mellan träden. På vägen tillbaka travade vi på en riktig skogsväg. Hon red framför mig och ropade att det ligger en stock över vägen en bit fram, och om min häst valde att hoppa över så skulle jag bara ta mantag och luta mig lite framåt. Jag hade gamle farbrorn P, och jag tyckte att det skulle bli så häftigt. Men "stocken" var inte det som jag klassar som "stock", utan en liten björkstam, kanske 15cm i diameter bara. Och den satt inte så högt över marken. Så P travade bara över. Mitt förnuft frågar mig vad jag tänker med i stallet - hur jag "bara gör", "bara provar". Utan att känna den där rädslan för att inte klara av eller misslyckas. I och för sig - det var ju ett av målen med ridterapin; att jag skulle lära mig att känna och acceptera känslan att det är ok ändå. Ibland kan jag dock undra vad det är med hästar som gör att jag känner mig så trygg. Redan första gången när jag kom till stallet. Hehe... ridterapeuten/ridläraren har berättat att hon blev ganska chockad vid vårt första möte. Hon hade fått stränga order om att nästan inte titta på mig, prata med mig, osv. För jag var livrädd. Jag som inte kunde ett skit skulle till en som hållit på med hästar sedan hon var barn. Så kom vi dit. Jag och mitt PO. Hälsade på K. Och så frågade hon om jag ville gå ut till hästarna i hagen - det här var på försommaren tror jag. Och jag bara följde med henne. Mitt PO var livrädd och stod kvar utanför hagen. Tydligen stod jag där och klappade en av de "svåra" hästarna i ca 2 timmar och babblade MASSOR..! Minns ingenting av vad jag sa. Minns bara ett hästhuvud som hängde ner över min axel och en mjuk och varm mule mot min kind. Jag var väl redan helt såld efter 10 sekunder........

  

Fatta hur annorlunda mitt liv hade varit om jag kunde ha haft kontakt med hästar som barn. Tror att saker och ting i mitt liv hade sett lite annorlunda ut då.


........kan man känna annat än gränslös kärlek och värme för en sådan underbar varelse..................

 

 
 
Susanna

Susanna

30 april 2011 23:15

Åh, låter så härligt med en varm gosig hästmule emot sig.. Saknar verkligen den tiden :( :( :(

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards