~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

En riktig skitdag

Av Maria - 25 augusti 2015 17:14

Grät mig till sömns inatt. Försökte lyssna på ljudbok, Morgan Allings "Kriget är slut". Det är en jättbra bok, men jag kunde bara inte fokusera, inte för fem öre. Gick upp halv elva. Hade tänkt fortsätta med min rutin att gå upp halv nio, men hittade ingen anledning att fortsätta kämpa med det efter gårdagen. Spelar ju mindre roll när jag går upp, äter, ja allt, om jag ändå inte ska fortsätta vara i livet.


Har varit ruskigt varmt idag. Sådär så livet bara känns ännu mer omöjligt att orka med. Gick och handlade. Åt chips och glass till middag. Vem bryr sig. Inte jag i alla fall. Har hört av läkaren. Jag bad henne förlänga några recept trots att vi inte hunnit ses efter sommaren. Hon ska fixa det i veckan. Och så ska hon försöka ordna med en tid veckan därpå. Hade hellre träffat henne nu så att det inte syns lika tydligt att jag är i en nedåtgående spiral. Inte för att hon skulle lägga in mig, men jag vill inte riskera att det blir krångel med de narkotikaklassade medicinerna.


Vet inte hur jag ska göra med bostad heller. Har inte råd att bo kvar här efter nästa års hyreshöjningar, men var fan ska jag bo då. Ju närmre stan desto dyrare och jag vill inte ens bo där. Kikade på planlösningen på en 2:a i området där jag bodde förut, men där ska alla badrum och hela V/A-systemet renoveras, så det kommer bli för dyrt att bo där sen också. Ska jag bara ha råd med en etta med kokvrå på 20 kvadrat i någon by, så kan jag lika gärna ta livet av mig. När jag är hemma så mycket som jag är, så behöver jag ett hem som jag inte mår skit av också. Vid årsskiftet ska ju bostadstilläggen höjas, men så även skatten och prisbasbeloppet sänks - så det blir förmodligen minus i kassan ändå.


Hunden känner att något är fel. Han skäller på allt, så jag blir galen. Och jag vet inte hur jag ska kunna lugna honom när jag själv är såhär. Kanske skulle stänga in mig på toaletten och skära mig. Då blir jag lugn. Är ju inte som att det spelar någon roll längre. Varför vara rädd om mig när det inte finns någon morgondag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards