~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under mars 2016

Av Maria - 1 mars 2016 00:00

Jag vet inte varför, men min hund har börjat "boffa" tidigt på morgonen. Känns som jag inte får vila ut alls. Allt bara snurrar i skallen; flytt, flashar, dödslängtan... Och så är det - självklart - krångel med min nya laptop. En kylfläkt dog i torsdags och den måste servas för att inte hela skiten ska brinna upp. Det är garanti på den, men nu är det problem med att säljaren inte vill ta emot och göra jobbet, och inte heller tillverkaren som har säljaren som servicepartner. Så ingen vill ta i skiten. Min stackars mor har fått ringa igen. Önskar att det hade lett till något. Så nu får jag se vad som händer, och OM något kommer hända. Känns bara så onödigt jobbigt alltihop.

Har tagit mig samman och tvättat en 40-tvätt idag. Måste köra en 60 också, men får inte plats på torkställningen här inne. Jag vet inte vad det är som känns så jobbigt, men det är som att bestiga ett berg. Men det är bara en tvättmaskin.


........har en massa flashar så det är svårt att hålla tråden... Pratade om en av dem på samtalet idag. Så jobbigt. Är som ett krig inuti mig dessutom. Den "lilla" som vill bli sedd, räddad, tröstad, och den "stora" som bara vill vara destruktiv och hålla tyst. En strid på liv och död som bara finns i min hjärna.

Den svarta kjolen med fjärilar på. Som jag sydde i slöjden. Hade på mig den en gång. En gång. Satt på golvet i min brors rum och spelade dataspel. Jag blev ensam med honom. När han var klar och efter att de farit hem så tog jag av mig kjolen och satte aldrig på mig den igen. Har bara haft kjol ett fåtal gånger sedan dess.


Borde gå och lägga mig, ska fara och titta på möbler till nya lägenheten imorgon. Men jag kan nog inte sova inatt heller. För mycket som snurrar.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards