~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 25 mars 2018

Ont

Av Maria - 25 mars 2018 00:00

Har nu provat lite yoga. Tror det skulle kunna hjälpa. Om jag inte hade så ont i lederna. Handlederna fick en massa stryk. Försökte att göra som instruktionerna sa för att minska problemet, men det räckte inte. Idag kan jag knappt använda en penna. Har insett att jag har helt oproportionerliga armar och ben, och att tuttarna är alldeles för stora. Sen upptäckte jag även att jag har problem med höftlederna, för det skar som knivar när jag bara lyfte upp benen mot bröstet och höll armarna runt dem. Det är inte att jag är stel eller så, utan det skär liksom i själva höfterna. Vet inte om det beror på att jag är helt otränad nu och att det kommer gå över, eller om jag inte borde göra det för att det är riktiga problem. Men ja, vem bryr sig. 


Pratade med mamma idag. De ska inte fara till fjällen över påsk. Pappa vill som vanligt inte dit. Och han kan inte säga det heller, utan försöker av någon anledning komma på en massa svepskäl. Jag blir bara förbannad, och idag sa jag det till honom. Han är för fan en vuxen människa, det är väl bara att han säger att han inte vill fara dit. Det är ju dock roligt att de ska lägga ner en massa pengar på att bygga ut stället så att det blir dubbelt så stort, och så vill han inte vara där. Känns ju stabilt. Nu har de dessutom planerat utbygget i över ett år, och inget har hänt. I somras bestämde de vem som ska anlitas för att bygga ut, och sedan dess väntar de på offert. Det är en seg jävel som har hand om det där. Pappa jublar såklart, eftersom han inte vill bygga ut. Jag vet inte vad jag ska säga. De kommer som vanligt inte överens om något, och sen går båda och gnäller hos mig. Jag är så less på det. Mamma säger att de behöver hjälp med att måla den nya fasaden i sommar, men ja, att få bygglov tar 10 veckor och de har inte ens en offert och det är snart april. Så det lär inte bli någon utbyggnad i år. Inte som blir klar innan hösten i alla fall.


Haft en skitdag. Total skitdag. Och nu är det dags att gå och lägga sig. Ligga vaken och vältra sig i ångest. Fantastiskt. Och som grädde på moset så måste man kliva upp en timme tidigare imorgon. Underbart.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards