~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Maria - 5 februari 2012 17:28

Varit på gården och alltså, ibland blir man MÖRKRÄDD för människor! Var ute med barnen som red ut en sväng idag, och så möter vi en fetstor traktor som kör så fort den förmår. Min "kollega" ber mannen bakom ratten att sänka hastigheten lite genom att vinka till honom, men han bara kör på precis lika fort. Till slut måste hon ställa sig mitt i vägen med en hand i grimskaftet och en hand som säger till idioten att REAGERA..! Vad gör då den IQ-befriade mannen? Jo, han ställer sig på bromsen och vräker upp dörren och vrålar bl.a "jag måste för i helvete komma fram". Tur för mannen att han lyckades chocka både mig, min "kollega" och ett av barnets föräldrar, för annars hade vi nog EXPLODERAT! Mannen slänger igen dörren och försöker trampa gasen i botten - men får motorstopp.... Kan säga att då var min lycka gjord, för jag förstod ju hur irriterad idioten blev av det. Han startade åbäket igen och körde lika jävla fort förbi hästarna. Den första hästen tyckte definitivt inte om det, men hästen jag höll i sa "HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP"..... hon höll på att slänga av "mitt" barn. Vad tänker en sådan där idiot med????? Eller ja, han tänker väl inte alls. Hur kan man annars bara skita i att det är barn och djur på vägen och bara trampa gasen i botten! Så jävla svårt hade det väl inte varit att SAKTA NER LITE!!!! Hade det skett en olycka så kan jag GARANTERA att idioten INTE hade stannat!

När hästarna lugnat ner sig lite så säger ett av barnen "Han borde ha en svordomsburk!" och ett annat barn säger "Han pratade inte svenska".........

Lite smått pinsamt att ha med sig en förälder som något slags vittne, men kanske det var bra så att någon utomstående fick se hur fan folk beter sig. Mamman blev helt klart både förbannad och förskräckt över idioten!!

Kan ju säga att jag FÖRSTÅR min gamla ridlärare som fick möte med en bilist till idiot när hon red över en smal bro; han satte sig på signalhornet och tyckte att han hade förkörsrätt trots att det till och med är skyltat! Hon blev såklart vansinnig. Bara tur att hästen var så trafiksäker som den var. När bilisten så skulle köra över bron så stannade han och vevade ner fönstret och skrek åt henne, men DÅ hade hon fått nog. Hon drog ridspöet rakt i motorhuven!!

Kan säga att jag hade gjort detsamma idag om jag bara haft tillfälle! Hade varit en helt annan sak om man varit ute och ridit själv, men när det är BARN som rider så MÅSTE man ju FÖRSÖKA visa någon slags hänsyn!!! Men en annan tjej på gården har just informerat mig om att idioten är känd för att "jaga andra ekipage"........ så han tänker nog bara att det viktigaste är att han kommer fram - om det kostar några barn livet så spelar det ingen roll........

*GGGGRRRRRRRRRRRRRRRRR*!!!!!!!!!!!

    

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards