~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Maria - 19 februari 2012 21:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 19 februari 2012 20:40

Skulle ta mig till gården imorse... men fastnade bokstavligt talat vid min port...  Funderade på att hoppa ut genom fönstret, men det vetter mot grannens kök och det går ju inte att ha det öppet när det är snöstorm... och jag kunde ju pressa mig ut genom en springa i porten.... Var bara att ta snöskyffeln och mosa sig ut och skotta..... hade känts fel att bara lämna allt åt grannen (vi delar på ansvaret att skotta fram till dörren)... Min kollega ringde precis när jag skulle hämta spaden, för hon hade missat sin buss pga samma sak. Har ingen aning om hur lång tid det tog att skotta, och inte heller hur länge promenaden till gården tog.. Det var inte plogat, så det var ganska svettigt att bara gå dit..... och på slätten blåste det av bara helvete. Sa högt för mig själv att "det här är ju farligt" när jag vinglade över hela vägen i blåsten. När jag kom fram till gården och svängde in på den lilla vägen mot själva uppfarten så blev det tvärstopp. Det var minst 1,5 m snödrev över hela vägen. Först gick det att trampa på snön, men sen sjönk jag ner och mer. Till slut tappade jag nästan kängorna, så jag... eh..... kröp.. sista biten. Tittade mig omkring och bad en stilla bön om att ingen skulle se mig... men nu efteråt så känns det mest komiskt. Tog mig fram till klubbhuset, men lade ner försöket att ta mig in genom ytterdörren innan jag ens börjat. Hade lämnat en spade ute igår, så jag grävde fram stalldörren och tog mig in där. Fixade frukost åt hästarna och grisarna. Min kollega skickade sms att det vore bra om jag hämtade en ponny från grannstallet och släppte ut i sin hage, men det var innan hon såg hur det såg ut...... Finns en hage som funkar, de andra är begravda i snömassor. Och de två damerna som står ute på nätterna fick komma in över dagen, medan två andra fick komma ut istället. Två tappra(/dumma?) barn med föräldrar dök upp, trots att vi ställde in barngrupperna. Frampå dagen började de ösa bort snön med traktorer/hjullastare, men båda körde fast.... Jag och min kära kollega har BURIT skottkärror till gödselstacken..... Need I say more...???

Surfstickan till internet var borta (där alla grupplistor med telenr till barngrupperna var), det saknas pengar i kassaskrinet, strömmen i huset var död så det var bara 8 grader "varmt" och kyl/frys och hela skiten är dött. En privatägd 20-årig stackars shettis har fång, och jag VÄGRAR ge henne NIO KILO HÖ per dag (!), särskilt nu när hon står på boxvila. Jag bestämde mig för att det fick vara nog, och gav henne inte allt hö som ägaren portionerat upp. Det är känt att ägaren har problem med mängderna mat som både hon och hennes häst ska äta, men det ska ju inte hästen lida för!


Imorgon ska jag fortsätta utplåna mig själv genom att skotta fram diverse hagar och grejer....


Alltså.. jag ÄLSKAR vintern och snön, men INTE att behöva gräva fram hela hagar och byggnader....

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards