~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Maria - 22 april 2012 22:10

har haft en riktig jävla mardrömsdag idag...... gick till gården extra tidigt för att vara snäll........ min kollega var såklart sen, så det hade jag inte behövt......... ena fåret har lammat inatt och det är alldeles för tidigt.... blev två små lamm varav det ena är pyttepyttelitet........... lammen hade nästan inte lyckats dia något alls.. särskilt det ena som var så extremt liten och svag.........


dum som jag är så vill jag i alla fall försöka hjälpa oavsett.............. jag vet att "naturen måste få ha sin gång", men varför ska man ha nappflaskor och mjölkersättning om man inte ens vill försöka få lammen att överleva..... då ska man fan inte ha några lamm alls!!! jag fattar inte hur man kan sitta där och ha medlen och tiden för att försöka göra överlevnadschanserna avsevärt större, men bara skita i det......??????

när jag kom in i stallet och såg dem så stod båda lammen på benen...... men de är väldigt små.. och ett av dem är pytteminilitet........... båda frös som fan i kallstallet..... min kära kollega sket i allt, medan jag fixade med värmelampa och satt och försökte se om något av lammen diade.... jag försökte lugna ner min oro med att lyssna på min kollega, men jag vet ju hur hon är...........


gick ut i stallet och det minsta lammet blev snabbt sämre och sämre....... sjönk ihop.. mitt hjärta dog....... jag klev in i boxen och satte mig där och lyfte upp den lilla och höll den innanför min tröja för att värma det lilla hjärtat............ trodde att jag skulle få en hjärtattack när den lilla krabaten slutade andas....................... jag behöll lugnet och gnuggade lite på den lilla, och efter en stund tog den ett andetag..... och kvicknade till litelite............... jag förstod att lammet skulle DÖ om det inte fick i sig mjölk SNARAST..... men min kollega sa skit samma......................... hon ansåg att det "inte var någon fara".......... men det är vad hon säger om ALLT....... ett djur är bara ett djur... och fåren skiter hon i.... och så är hon vegetarian.................... fint..............


fick efter mycket om och men fart på kollegan...... men ingen av oss hittade någon nappflaska eller liknande... trots att det SKA finnas............. till slut hämtade jag en engångshandske och gjorde en improviserad spene av ett av fingarna som vi fyllde med mjölk från tackan..... fick i den minsta litegrann.. och den blev lite piggare och öppnade ögonen en aning........ blev så jävla arg och ledsen över att min kollega har en så obrydd inställning....... granntjejen viskade till mig att "hon verkar ju inte vilja att lammet ska klara sig, utan hon bara väntar på att det ska dö".............. och jag kände samma sak..........


jag smsade den enda gårdskontakt jag har på min mob och frågade om det gick att ordna en nappflaska för det var AKUT........ hon svarade då att min kollega ringt och sagt att "allt är bra med de båda lammen, de diar och de är uppe och går runt"............. det var ren BULLSHIT............


för att göra en lång historia kort så gick min kära kollega iväg vid lunchen och jag satt där själv med massa barn.... när jag skulle börja äta så ringde ordföranden och ville att jag skulle gå iväg så att vi kunde prata ostört........... jag och prata i telefon.......... jippi......... men i alla fall så skällde hon mer eller mindre ut mig... för hon hade legat och sovit när jag smsade (nämen stackars liten..........) och jag har ingen aning om hur upptagen hon är överallt....... och så fortsatte hon med att påstå att det hela är mitt fel, för att JAG inte pratar med min kollega...................... jag har för i helvete sagt precis vad jag tycker och tänker och försökt mer än någon annan , men jag får ju ingen sorts respons alls!!!!! jag fattar att hon har en annan åsikt än jag, men nog fan kan man säga det då istället för att bara vifta bort allt??!!??? till mig skyllde min kollega på "matlådetjejens" slarv... och hittade som vanligt på en massa lögner............. och så får JAG skit för det..... och vad faaan är det för fel på folk - min kära kollega - när de säger att jag "inte får säga något" till ordföranden alls......... tärskilt när de satt på stallmötet för en vecka sedan och talade om hur man ska göra och vilka man ska prata med om olika saker..........

drog i alla fall i mig två stesolid direkt efter telesamtalet........ kände inte av det alls, men vem vet vad som hade hänt om jag inte tagit någon alls....


när ordföranden kom förbi efter barngrupperna så hade jag hoppats på något slags konstruktivt...... men nej....... men det är bara för att de två är vänner sedan tidigare........ så det blev dagis-mentaliteten.... de två mot mig.......... och de hotade med diverse saker - båda hotade med att min kollega ska "ta sina hästar och dra" - och kritiserade det mesta om mig............. jag får tydligen inte ha åsikten att jag tycker att min kollega kanske kan jobba med sig själv så att hon kan PRATA om något är fel.... och att LYSSNA och RESPEKTERA vad någon annan säger, och därmed definitivt inte sagt att hon skulle hålla med.... men att lyssna är ju inte samma sak som att ändra åsikt.........

men tydligen är det så att jag "måste inse" att min kollega inte vill eller inte kan bry sig.... men att jag bryter ihop pga att hon inte ens lyssnar på mig (vilket jag är allergisk mot pga min historia.....) är tydligen helt ok....


det kröp även fram att min kollega inte ville ha lamm i år, och att hon inte bryr sig om huruvida lammen lever eller dör....... de har inget värde för henne......... och hör och häpna, men ordföranden sa samma sak........................ "låta naturen ha sin gång".......... my ass... som om man skulle skita i barn, eller andra djur för den delen, som föds för tidigt eller är sjuka, så låter man dem bara dö..... trots att man har medel att ta till för att öka överlevnadschanserna.........


och jag blir så jävla arg att min kollega ljuger och säger att "allt är bra" och att jag "inte får säga något till ordföranden"........... och döm om min förvåning när de båda sitter och säger att man måste ljuga för granntjejen som var orolig för lammen - för att hon är "ett barn".......... hon är ta mig faaaan mer mogen än vad de där båda idioterna är tillsammans!! hur får man ett barn att klara av en ev förlust, dödsfall, av lamm - genom att säga att det inte är någon fara och sen helt kallt låta djuren dö bara sådär, eller säga sanningen på ett bra sätt och tala om att det är osäkert.....


men ja, SKIT SAMMA....... from nu kommer jag inte öppna käften... utan jag kommer göra ALLT själv.......... och inte prata med någon alls............


före, under och efter stesolid och efter att ha pratat med ordföranden i telefon...... så var jag så ledsen så jag tänkte faktiskt gå hem... ögonen blev helt tårfyllda, men jag lyckades hålla tillbaka allt...................


dock tänker jag att jag i tysthet kommer att skylla på sjukdom för att gå undan och/eller gå hem när det blir för jobbigt....


JAG VILL SKÄRA MIG!!!!!!

BARA DÖÖÖÖÖÖ!!!


det är ett jävla dagis - och ja, jag vet att jag är 10 år äldre men ser ut som 15.. och det är väl det som är problemet........ vad vet de om livet - inte ett skit...... så varför måste de prata med mig som om jag vore ett barn!???!??


så jävla värdelöst......... så jävla ledsen........ så in i helvete med ångest..............


red ut på fjordingen till sist iaf... men jag saknar snöfria diken så att man kan "diskutera" mer med hästen... är ju inte så kul att hästen backar ner i ett dike som man inte vet hur det ser ut...............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards