~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Mållös

Av Maria - 16 februari 2013 00:30

Träffade mitt blivande juridiska ombud en snabbis ikväll. Hon berättade att hon grejat under veckan, har ringt runt lite bla. Och det visar sig att det kommer fram mer och mer skit. Så varken hon eller de hon pratat med ville att jag skulle gå och hämta ut brevet. Det är så jävla dumma i huvudet på den där gården och särskilt idioten som skrivit under det där brevet. Hans karriär kommer få ett abrupt slut efter allt han gjort. Tydligen har han skrivit under som sitt förbund - utan att han är varken ordförande eller ens har pratat med sina kollegor. Så det blir mer och mer att brevet/breven kommer tolkas som hotbrev.

Så hittills finns förmodligen en fin lista med anmälningspunkter mot dem; olaga hot, förtal, trakasserier, ofredande, trolöshet mot huvudman, egenmäktigt förfarande, ev urkundsförfalskning (får förmodligen veta det på måndag)..... och jag vet inte vilka eller hur många som kommer vara kärande eller åtalade.. det är en så jävla stor härva.....

Tiden får utvisa vad som händer. Vem vet - psykopater kan ju snacka för sig så de kanske kommer undan. Men de kommer inte komma undan med det de gjort mot mig, för jag har de som de tror är "allierade" på MIN sida.


Vet inte vad jag ska säga.... Trodde aldrig att vuxna människor kunde bete sig såhär. Eller ja, jag trodde att de hade några jävla spärrar, men det har de ju uppenbarligen inte. Deras IQ kan inte vara alltför hög heller, och det är väl tur - och otur...... Folk som inte kan tänka kan göra farliga saker................... Jag har sagt till mitt blivande juridiska ombud att jag inte skulle bli förvånad om psykopaten eldade ner huset på gården för att undanröja bevis.... Hon protesterade och sa att "hon kan ju inte bränna inne katterna"........ Jag sa att när hon kan avliva en och flera hästar utan att ens känna ett uns ånger eller sorg, ja då skiter hon i några jävla katter. Vi har även pratat om hennes ex som är narkoman, och om han är dömd så kommer ombudet se till så att polisen och rätten tänker på det så att han inte dyker upp och ska "skrämma mig till tystnad"...........


Ja, herregud.... vet inte vad jag ska säga..........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards