~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 11 mars 2018

ett alternativ - kanske

Av Maria - 11 mars 2018 22:47

jag läser om allmännyttan och dess sociala ansvar

jag läser också om diskriminering

det tar enormt lång tid då jag knappt kan fokusera pga all ångest och press

men kanske, kanske kan det finnas en väg ut

om jag bara kan fokusera och formulera mig

jag har gjort det förut och blivit hjälpt av det

men då hade jag medicin och en stabilare livssituation

och i ärlighetens namn - även om de fixar problemen eller ger mig förtur att flytta så kommer det ta lång tid

och jag vet inte hur länge till jag orkar

men jag hoppas i så fall att jag kan lyfta blicken och fokusera på att det KOMMER bli bättre

inte bara se det svarta komma närmre och närmre

som att vara instängd i ett beckmörkt rum med väggar som sakta närmar sig

just nu har jag inte mycket utrymme kvar


har ont och är konstig i ena armen också

höger - såklart

och jag är högerhänt

vet inte hur eller vad som hänt

i bästa fall har jag väl pillat till något i ett av mina raserianfall

i värsta fall är det förkänning av MS

det började ungefär såhär hos min mamma

och den idiotiska psykiatrikerns ord ekar fortfarande i huvudet

"hon kanske har MS, man kan bli sådär då"

helt otroligt egentligen

och det stod till och med i vårdintyget han skrev

men ja, när jag anmälde det hela så försvann det mystiskt och ersattes av ett annat

tänka sig...............

och på uppmaning av min dåvarande t så tuggade jag hela journalkopian så jag har inga bevis kvar

ord står mot ord

och mina ord är ju inte värda något


jag tog mig inte iväg på samtal i torsdags

men min kp gjorde ett hembesök istället

jag är så tacksam att jag har honom

mer tacksam än vad ord kan beskriva

jag har nog aldrig förstått vad folk menat med att någon är deras "klippa" (eller "rock" på engelska)

men nu gör jag det

jag har bara så svårt att luta mig mot den

svårt att tycka att jag förtjänar att ha en klippa


sover knappt alls på nätterna längre

det har blivit värre och värre

vissa nätter halvslumrar jag mellan 2 och 4

sen ligger jag klarvaken till 8

sen kan jag somna till en halvtimme eller så om jag har tur

hunden blir såklart trött också

han känner av att jag inte sover och då tror jag att han ofta inte vill sova heller

så han sover mycket på dagarna

det är väl tur det eftersom jag inte orkar gå med honom lika mycket som förr

å andra sidan har okopplade-hund-situationen blivit än värre

så av den anledningen mår han bäst av att vara inne

ikväll skulle vi gå en kort sväng och då kom såklart grannen med sina hundar lösa efter oss

"byfånen" som jag kallar honom

han tror nog att han är "cool" och "macho" 

särskilt när han far runt på deras nya stora skoter

men han ser bara ut som en pojke som leker

det är skrattretande

i alla fall så kom han med 3 hundar bakom oss

och min hund blev såklart orolig och vill hålla koll så vi gick sakta

han fick kalla på sden ena av hundarna konstant för att den inte skulle springa fram till min hund

jag började svänga av vägen för att slippa få dem jämsides med oss

men han skyndade fram

min hund pep som en stucken gris

det gör mig så ledsen att han är rädd och otrygg - igen

innan vi flyttade hit fungerade det bra att jobba på saken

men nu när han återupplever alla attacker så ofta så finns det inte mycket varaktigt jag kan göra

i alla fall - när vi hade vänt hem mötte vi en kopplad schäfervalp

den var nyfiken och drog i kopplet mot min hund

den hade dock kort koppel så det var ingen fara alls

men då brast det för min hund och han vrål-skällde till som livet hängde på det

det gör mig så jävla förkrossad att min livskamrat ska behöva må så dåligt

han som älskade allt och alla och var så framåt

visst, han förändrades efter den värsta attacken där även jag blev huggen

men ändå


hade vi bara mött okopplade hundar utanför bostadsområdet så hade det varit ok

det hade gått att hantera

men när det ständigt finns utanför ytterdörren så blir det för mycket

jag har insett att det även påverkat mig

jag är orolig och rädd för de där okopplade hundarna också

med tanke på hur deras husse och matte är så går de inte att lita på

och den yngsta av dem har rusat mot mig och ställt sig med tassarna på mina axlar


vissa borde inte få ha hund


och vissa av hyresvärdens områdeschefer och vaktmästare borde få sparken för att de inte ens försöker upprätthålla sina egna regler

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards