~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria - 15 februari 2012 23:02

nu gråter jag IGEN

ingenting går min väg

inte ens att ge kaninerna hö

försökt att inte spilla eftersom det är hyfsat städat

och självklart spiller jag ner hela jävla golvet

och nu törs jag inte dammsuga eftersom det bor en barnfamilj under

har hödamm i hela lägenheten - igen

hela klädkammaren, inkl linneskåpet

bland kläderna

överallt

har man aldrig haft astma tidigare så..........

slog i skallen i städskåpet så glasögonen fick sig en rejäl smäll - såklart

och jag kan fan knappt röra mig för jag har ont och mår så illa

  


ALLT krånglar!!!

precis ALLT!!!!!!!!!!!!!!!!!

snart gör jag slut på all skit!!!!!!!!!!!

-

Av Maria - 15 februari 2012 21:14

jag är livrädd

Av Maria - 15 februari 2012 10:20

har gått igenom allt flera ggr, om och om igen..... undrat vad som gjort att jag förtjänar att få sådana elaka kommentarer... och jag vet faktiskt inte..... så nu har jag som "kapat bort" henne från min inre krets.....

jag vet inte, det är bara så himla sorgligt att det än en gång ska bli som så att jag drabbas av någon som "börjar må lite bättre" (eller snarare "ännu sämre".......) och som därför bara försvinner - med en jävla smäll..... men det är så det oftast är.. att jag bryr mig och menar allvar, medan andra "bara säger" att man är en viktig vän....... undrar just hur deras gråskala ser ut.. den lär väl fylla hela existensen..................

har meddelat sjukgymnasten att jag inte kommer till gruppen imorgon... skrev inte varför den här gången, för det blir bara fel och jobbigt.......... hon är en duktig sjukgymnast, men allt annat är bara dumt att ta upp med henne eftersom hon inte kan varken tänka eller prata.......

tänker liksom inte utsätta mig för att varken ta diskussionen med "kompisen" eller visa att jag är sårad.... det får jag i så fall ta senare när jag orkar.... och "bättre fly än illa fäkta"...... och jag tänker inte lida i tysthet heller, så därför blir det här bäst....


blir hemma från ridningen idag också.... mensvärk.... men jag skulle ljuga om jag påstod att det bara berodde på det......... har insett att "hoppning" på schemat innebär att man gör saker en och en....... och trots att jag tycker att det är jättekul med hoppning (om än lite skrämmande eftersom jag inte kan galoppera så bra..) så innebär det ju att de SJU andra eleverna+instruktör+de i cafeterian+de på läktaren STIRRAR på bara MIG...............................


är så ledsen så det känns som att jag kommer dö när som helst.............................................
....

Av Maria - 14 februari 2012 21:59

Så jävla elaka och oempatiska människor det finns..! Hur svårt kan det vara att visa ett uns medkänsla och förståelse??? Varför ska det alltid hackashackashackas på allt och alla?!???

Har fått ett elakt sms från en som jag trodde var min vän, men om man skriver sådär så är man fan ingen vän.

Varför tror jag alltid gott om människor som inte "hugger" på direkten???? Det gör bara tilliten ännu mer skadad och söndertrasad.


  


Av Maria - 13 februari 2012 23:10

hur dålig självkänsla kan man få.........

jag får inte ens skritta "den galna ponnyn" som jag ramlat av och som bara står och jäser i sin hage... och så har vi hoppning på schemat på ridningen den här veckan på ridskolan.......... känns ju jävligt bra...

jag var dessutom den enda som höll på att ramla av förra veckan när vi hoppade över "sockerbitarna"...... så jag vet inte hur jag ska göra... kommer skämmas ihjäl..... och tror inte jag att jag kommer fixa det, så gör jag heller inte det...........

Av Maria - 5 februari 2012 17:28

Varit på gården och alltså, ibland blir man MÖRKRÄDD för människor! Var ute med barnen som red ut en sväng idag, och så möter vi en fetstor traktor som kör så fort den förmår. Min "kollega" ber mannen bakom ratten att sänka hastigheten lite genom att vinka till honom, men han bara kör på precis lika fort. Till slut måste hon ställa sig mitt i vägen med en hand i grimskaftet och en hand som säger till idioten att REAGERA..! Vad gör då den IQ-befriade mannen? Jo, han ställer sig på bromsen och vräker upp dörren och vrålar bl.a "jag måste för i helvete komma fram". Tur för mannen att han lyckades chocka både mig, min "kollega" och ett av barnets föräldrar, för annars hade vi nog EXPLODERAT! Mannen slänger igen dörren och försöker trampa gasen i botten - men får motorstopp.... Kan säga att då var min lycka gjord, för jag förstod ju hur irriterad idioten blev av det. Han startade åbäket igen och körde lika jävla fort förbi hästarna. Den första hästen tyckte definitivt inte om det, men hästen jag höll i sa "HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP"..... hon höll på att slänga av "mitt" barn. Vad tänker en sådan där idiot med????? Eller ja, han tänker väl inte alls. Hur kan man annars bara skita i att det är barn och djur på vägen och bara trampa gasen i botten! Så jävla svårt hade det väl inte varit att SAKTA NER LITE!!!! Hade det skett en olycka så kan jag GARANTERA att idioten INTE hade stannat!

När hästarna lugnat ner sig lite så säger ett av barnen "Han borde ha en svordomsburk!" och ett annat barn säger "Han pratade inte svenska".........

Lite smått pinsamt att ha med sig en förälder som något slags vittne, men kanske det var bra så att någon utomstående fick se hur fan folk beter sig. Mamman blev helt klart både förbannad och förskräckt över idioten!!

Kan ju säga att jag FÖRSTÅR min gamla ridlärare som fick möte med en bilist till idiot när hon red över en smal bro; han satte sig på signalhornet och tyckte att han hade förkörsrätt trots att det till och med är skyltat! Hon blev såklart vansinnig. Bara tur att hästen var så trafiksäker som den var. När bilisten så skulle köra över bron så stannade han och vevade ner fönstret och skrek åt henne, men DÅ hade hon fått nog. Hon drog ridspöet rakt i motorhuven!!

Kan säga att jag hade gjort detsamma idag om jag bara haft tillfälle! Hade varit en helt annan sak om man varit ute och ridit själv, men när det är BARN som rider så MÅSTE man ju FÖRSÖKA visa någon slags hänsyn!!! Men en annan tjej på gården har just informerat mig om att idioten är känd för att "jaga andra ekipage"........ så han tänker nog bara att det viktigaste är att han kommer fram - om det kostar några barn livet så spelar det ingen roll........

*GGGGRRRRRRRRRRRRRRRRR*!!!!!!!!!!!

    

Av Maria - 4 februari 2012 16:27

-34 grader ute, helt vindstilla. "Så fint det är", tänkte jag på vägen till gården. Kommer dit och möts av två "kollegor" som säger att vattnet i huset har frysit. De tar det hela med ro, medan jag ser droppande rör och fuktskador framför mig...... "Det har varit så förut", säger de och tycker att jag bara ska skita i det. Ok, så då gör jag det. Men det dröjer inte länge förrän elen DÖR... Flera har nu samlats på gården och de försöker tina upp de tilltufsade rören - i fall om att det inte är helt fruset än. Hinner lagom starta en kupévärmare inne på toaletten, och så lägger den också av, precis som alla element. Jag tänker "ok, men det är ju ingen livsfara i alla fall". Men vad händer? Jo, elen i stallet har OCKSÅ lagt av, så nu är vattenrummet kolsvart och har ingen som helst värme alls. Dessutom fryser grisarna när deras älskade värmelampor slocknat. De "vuxna" som har kommit inser allvaret och ringer en elektriker. Dyrt som satan, men var gör man när det gäller en hel verksamhet och en dag som denna när det ska komma massa utomstående folk?! Elen kommer igång en kort stund, och så dör allt igen efter en kvart. Lyckligtvis dog kyl/frys istället för stallet denna gång, men ändå... Det hänger ju på en skör tråd.

Vid dagens slut råkar jag höra mina två "kollegor" prata om elen. Den ena säger att "vi måste fixa 3-fas". Den andra svarar "nej det kan vi inte, för då får du ingen lön". Och fortsätter "vi kan inte ens ta ut en elektriker, för det har vi inte pengar till". Jag vet inte. Jag blir bara så förbannad. Vad är det vi jobbar och sliter för??? Om föreningen ska växa så måste man ju hålla någon slags standard. Man kan ju knappast springa ut i skogen med folk för att de ska kunna kissa!! Och visst, huset ÄR gammalt och slitet, och vattnet har säkert frusit tidigare, MEN - man kan inte förvänta sig att det håller hur länge som helst, särskilt om man inte tar hand om det man har! De fattar ju inte att hela huset kan mögla och ruttna  sönder, och att människor kan bli sjuka av att vara där!!!!

Så, hur slutade då det hela? Jo, de for iväg och lämnade allt. Kul? Nej.

Fattar inte att de kan ta så löst på det hela! Tack gode gud för de "riktiga vuxna" som fattar att det ÄR jävligt dåligt med vattenskador och inte ett "det har varit sjö här tidigare" plus brett leende som om det var något att skryta med. Men hur det blir nu när "ungarna", mina "kollegor", sitter vid rodret... ja, det återstår att se..............


Knallade hem, och då hade det börjat blåsa. Det var svinkallt i ansiktet, så jag stoppade in så mycket som gick innanför jackans krage. Kom hem med ihopfrusna ögonfransar och fick inte av mig jackan. Fukten i min andedräkt blev såklart is, så jackan frös igen. Bara att stå och vänta tills den behagade tina.


Jag vet, jag borde inte bry mig så mycket. Men hur ska jag kunna låta bli när det här är sådant som jag ska "stå bakom"????? Fattar inte hur de bara kan låta huset förfalla! Man kan ju ändå underhålla det så att det inte rasar ihop i alla fall!!!

Av Maria - 3 februari 2012 16:31

har varit på samtal på äs idag

gråtit och gråtit

for på stan först och köpte batteri till badrumsvågen och hämtade ut laxtab som jag beställt

berättade naturligtvis för min kp vad jag gjort

han sa att han kunde ta tabletterna

jag sa nej

har gråtit som ett såll

han reste på sig till slut och tog min hand

tydligen har han pratat med idiot-läkaren som jag träffade i december

hon tänker INTE hjälpa mig

så jag antar att det är slut nu

ja jag vet inte, antar att hela skiten är åt helvete bara

det var sååå nära att jag lämnade laxtab innan jag gick till bussen

ville som säga "snälla, ge inte upp om mig"

men jag gjorde det inte

kunde inte lämna det jag längtat efter så länge och särskilt inte i det här läget

ändå önskar jag att jag hade gjort det

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards