~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Maria - 27 juli 2012 09:50

Ett utdrag från vad min vän och gårdskompis skrivit till mig...


"*A* och *B* är mina hästar, så givetvis är de upptagna, de klassas inte som något som allmänheten rider på utan huvudsakligen är det jag och *namn* som sköter motioneringen av dem. *namn *red dem före hon hade något med gården att göra, att hon ens är på gården beror ju på dem.

Du har ju varit erbjuden att rida *C* och det är du fortfarande, att *namn 2* ridit henne någon gång spelar väll ingen roll? Det är ju inte så att en häst inte kan ridas av flera? :) Sedan vet både du och jag att *namn 2* har ont om tid och sällan är där, framförallt nu när sommarlovet slutar.

Det är svårt att förse alla gårdsmänniskor med hästar att rida, eftersom vi faktiskt bara har B-ponnyer som är till för verksamheten. Att någon ens får rida över huvud taget är ett plus i kanten, och då väljer vi givetvis ut ryttare efter vad vi tycker är bäst för hästen. Det är ingen slump vem som rider vem. Både jag och *min kära "kollega"* tycker verkligen att det vore kul om du ville spendera tid med *C*, hon är en fin ponny, även om alla snackar skit om henne titt som tätt. Vilket jag som hennes ägare tycker är otroligt trist, det är en snäll och lättriden ponny. :/ Men vilar hon för mycket så blir hon pigg. Det är trots allt en gammal tävlingsponny på elitnivå."




Vad säger man.......... jag har knappt inte sovit alls inatt.... varit så ledsen... gråtit...........

Har blivit lovad att få rida *B* för att jag ska lära mig, men nu får jag veta att jag inte får det, utan att jag räknas som "allmänheten"............ Jättekul, verkligen.......

*C* är en livsfarlig ponny som man verkligen måste veta vad man gör när man rider henne. Hon är en fd hopp-ponny med ett hett temperament, är svinsur och dryg, och går som en giraff med skallen. När och var har jag begärt att få rida??? Jag är bara så jävla dum att jag utgår från att folk säger sanningen och menar det de säger.


Är så ledsen så jag dör. Har svarat henne inatt. Skrev som det är; att min "kollega" sparar *C* till barnet, så att jag inte får rida, och jag får inte ens skritta henne en halvtimme på banan om hon gått tidigare under dagen. Så klagar ägaren på att jag inte rider ponnyn. Herregud vilken soppa.........


Har inte sovit en enda blund inatt........ har bara gråtit.... Är helt slut...............

Av Maria - 27 juli 2012 01:40

....finns det något värre än att tala om att man mår skit och varför det är så.. och så blir man ignorerad...... ingen som hör... ingen som ser..... ingen som bryr sig...........

...inser att.. min "kollega"..... förmodligen försöker fasa ut mig från gården........... hon har förmodligen fått de andra med sig också.... jag räknas som "allmänheten" när det gäller hästarna...........

vad fan ska jag vara där för......... jag får bara ta en massa skit hela tiden.... och jag får ingenting för det...... får ju inte ens rida som jag är lovad.........

.......borde söka mig någon annanstans..... där jag blir bemött som en vuxen människa............ med tankar och idéer....... känslor.........  någonstans där jag INTE behöver hunsas runt av barn..............




gråtergråtergråter

jag orkar inte leva längre

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards