~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Maria - 11 juni 2009 06:20

AJ jobbade dag igår. AP och J jobbade kväll. Hade de inte gjort det så hade jag sovit hemma. Kennet jobbade nämligen inatt IGEN. Har mailat till hans chef och ställt allmänna frågor om hur någon kan få fortsätta arbeta på en plats där varken föreståndare, kollegor eller patienter vill ha en sådan personal. AH har berättat att hon skar sig en natt för att hon mådde så dåligt, och hon hade ringt på personal och Kennet kom. Han stod bara och tittade på henne medan hon skar sig och så gick han. Hon fortsatte skära sig och ringde återigen på personal. Då kom P och Kennet. P blev "jättearg" för han tar det enormt hårt om någon skadar sig och särskilt på avdelningen och när han jobbar.

Om det så är det sista jag gör så ska jag få gubbjäveln härifrån och se till att han aldrig mer får jobba här!


Imorgon jobbar J sin sista dag innan semestern, så då ska han få sin present. En "Koosh-flyer" som han kan reta gallfeber på sina kollegor med. Det passar honom som alltid skojar med sina kollegor. En gång kastade AJ ett kokt ägg på honom så att han spräckte läppen... och sen kom han ut i korridoren och hade ett ägg fasttejpat på axeln. Han låtsades se ledsen ut och sa att "det är tungt när det är ägglossning". Jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig. Han är så gullig. Och "ofarlig". Han skulle aldrig göra något för att skada mig. Aldrig. Det gör honom pålitlig och jag kan prata med honom om ALLT. Igår plockade en kille från bemanningen fram en mugg med engångs-teskedar. Jag sa till AP efter att ha brutit samman så hon tog bort skiten för att jag inte skulle skada mig. Några minuter senare ställde han fram nya och reflekterade inte ens över var de andra tagit vägen. Jag talade om både för E och R att det var så, men ingen av dem tog bort dem. Till slut var jag helt förstörd och bad om en Stesolid för jag ville så jävla gärna skada mig. Efter det skrev jag en lapp till J och han tog bort skedarna igen. Men då hade jag fått nog, så jag var på mitt rum resten av kvällen.


Idag är det terapi kl 10 och så ska jag sova hemma inatt. Hade tänkt vara hemma hela dagen imorgon och komma tillbaka på lördag, men J jobbar ju sista dagen imorgon. Det här är förmodligen sista gången jag ser honom så jag vill bara "njuta av honom" den lilla stund jag har kvar.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards