~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

släpper taget nu

Av Maria - 18 oktober 2011 14:44

har inte sovit en blund inatt

tog mig ändå iväg till ÄS för gruppaktivitet

men när jag sitter där så är det så jävla fullt med folk så jag får panik

och som om inte det var nog så får jag höra att en annan tjej ska börja i behandling

"bara sådär"

min vårdplan har funnits i över en månad

det har varit möten på möten

och jag är inte välkommen

men hon är det

"bara sådär"

när det var dags att börja så gick de andra in i rummet

jag satt kvar utanför

min kp kom

reste mig upp och drog på mig jackan och pratade några ord med honom

han ville att jag skulle vara med - såklart

jag vägrade

tårarna rann inför alla i hela jävla väntrummet

sa nej - och gick

alla människor har verkligen inte samma värde

jag är en av de som ständigt får veta hur dålig och hur lite värd jag är

min kp ringde nyss, men jag svarade inte

hade redan sagt det till honom och skickat sms om det

han har inte ringt igen, så han respekterar verkligen mig

någon ska väl vara den första


har mailat en av de ansvariga för samtalsgruppen och meddelat att jag inte kommer på torsdag heller

och att jag mest troligt kommer att sluta pga att jag inte får den hjälp jag behöver

jag måste ju dit och "berätta det för gruppen", men i så fall gör jag bara det och sedan går

och jag vill inte veta av något jävla tjafs och tjat

och jag tänker inte förklara heller, för ingen av dem förstår i alla fall


det här är verkligen slutet

jag släpper taget nu

tillåter mig att släppa taget - om allt

jag orkar inte mer

 
 
Susanna

Susanna

19 oktober 2011 12:44

Jag blir så frustrerad och arg.
Vad är det för fel på människorna?
Är de dumma i huvudet rent ut sagt?
Släppa in en ny tjej "bara sådär" och neka dig den hjälp du behöver.

Jag hade anmält detta, såhär får de absolut inte göra.
Det är jättejobbigt, men du behöver all hjälp du kan få, du mår ju inte bra :(
Inte innan, och defenetivt inte nu när de håller på såhär.

Blir så frustrerad.. Vill bara komma upp till dig och krama dig, prata..
Göra din/-a dag/dagar åtminstone lite bättre, lite gladare, mindre ensamma..

Du bestämmer själv, vill du sluta där så sluta där.
Ingen har somsagt rätt att behandla dig som de gör.

Men hur gör du sedan? Kan du få hjälp någon annanstans?
Kram <3<3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

20 oktober 2011 01:17

det finns ingen annanstans för mig att ta vägen... har kollat upp det.. och jag är "för gammal"....
imorgon - eller ja, idag - är det i alla fall stormöte, och jag räknar med att få ett rakt besked...

är helt trasig just nu...... har upptäckt att astrids rinnande öga har spritt sig till det andra... så jag har mailat en veterinär..... men.. jag vill inte utsätta henne för hemskheter om det ändå inte går att göra något åt det..... hon har ju inte ont och det kliar inte eller besvärar henne alls..... men jag blir ändå så djävulskt orolig....

KRAM

 
Susanna

Susanna

20 oktober 2011 03:04

Fy :(
Vet inte vad jag ska göra..
*kram* Du lär behöva den.

Torka ögonen försiktigt med koksalt.
Har du någon idé på vad det kan vara som orsakar rinnandet?
Förstår att du blir orolig. Du älskar dem <3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

20 oktober 2011 23:13

det finns inget att göra vännen..

har ingen aning om vad rinnandet beror på... i somras hade hon en fästing på sig dagarna innan ögat började rinna, men den satt bakom örat på andra sidan huvudet.. och det läkte snabbt... nu vet jag varken ut eller in.... och ingen jävla veterinär svarar på mitt mail heller..... de har såklart mailadress - för det måste man ju ha - och så skiter de i att läsa och svara på de mail som kommer....

det vore bäst för alla att jag bara dog

 
Susanna

Susanna

21 oktober 2011 02:41

Låter lite lustigt.
Hon kan inte vara överkänslig för något?
En granne till mig har en kanin (de som köpte Timjan) som har ögon som bara rinner vid kontakt med gräs :S

Nej maria, tänk inte så vännen<3

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

21 oktober 2011 02:48

alltså... jag har själv helt plötsligt blivit allergisk mot det hö jag just öppnat och tar av..... det är konstigt för jag kan rulla och hoppa på höskullen i stallet utan att känna ett dugg, men det här höet tål jag inte... måste sätta för näsa och mun och ha handskar för att inte bli "prickig".....
kan det vara det...?
men i så fall borde det ju inte ha börjat redan i somras innan jag ens öppnat den här höbalen... eller också är det ena något annat, och det andra allergi.... vem vet...

klart att jag tänker så...... inget jag gör räcker, duger eller är bra... jag håller på att dö men ingen - förutom min kp - bryr sig om det..... och jag funderar och tänker, analyserar, ifrågasätter.. VAD är det jag gör som är så fel jämfört med alla andra... eller VAD är det som jag INTE GÖR jämfört med alla andra.......

 
Susanna

Susanna

22 oktober 2011 00:02

Det kan ju vara höet.
Men att det började i somras.. svårt du.
Då kanske det var något tillfälligt?
Ett kryp som irriterat eller något.

Förstår att du tänker så.
Det är riktiga puckon dedär.
Varför bryr sig inte de andra? Vad ser din kp som inte de andra ser?
Jag förstår inte. Är så förvirrad.
Kan ju tänka mig att du är förvirrad x10000000...
:C
*kram* <3

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

22 oktober 2011 11:19

ja.. jag vet inte... jag tycker i alla fall att det är j*vligt konstigt hö eftersom jag tydligen tål allt annat hö, men inte just det som var i den här balen....... undrar om det kan vara besprutat med något.. typ....
fick mailsvar från veterinären igår, och hon skrev att rinnande ögon oftast beror på tandproblem och att man i så fall söver kaninen för att titta på tänderna....
jag fattar inte - jag har ALDRIG haft någon kanin som haft problem med tänderna, och hon äter ju mest hö och hon har alltid tillgång till pinnar, och hon är ju FET - inte utmärglad som de blir om tänderna är för långa... och varför - och hur - skulle hon kunna äta och sitta och gnaga om DET nu är roten till det onda...... då skulle hon väl undvika det...

jag vet inte varför min kp är den enda som ser... eller ja, han och en till..... egentligen rullar och går tiden bara för att den nya chefen har gjort fel, gör fel, och för att hon inte klarar av sitt arbete - än....
kan säga att jag är så förvirrad att jag vet knappt vad jag ska jobba med längre... och varför... och för vad - studier som aldrig kommer bli av......
har i alla fall skickat en hälsning med min kp.. att jag bara har KÄNT mig som en mobbare och att jag intalat mig att personalens inställning bara är inbillning... men NU, nu har de befäst allt det, gjort det till fakta, eftersom de till och med riskerar liv för att "fundera" och "reda ut problem" - som egentligen inte finns........ så nu har de SKAPAT problemet för mig, och jag har än större tyngd på mina axlar....

 
Susanna

Susanna

22 oktober 2011 13:04

Ja det kan ju vara besprutat. Lustigt.
Det höet vi har nu luktar också konstigt, men jag tror det är för att stallet vi förvarar höet i är gammalt och luktar ännu konstigare?

Tja, det kan ju vara så att tandrötterna är för långa och trycker mot tårkanalerna.
Kaninen behöver inte ha ont utav det, det är ju bara om själva synliga tanden är för lång.
(fram/kindtänder)

Ja uppenbareligen har den nya chefen tagit åt sig ett jobb som hon absolut inte klarar av än.
Hon har ett viktigt jobb, hon ansvarar ju för liv.
Era liv och en liten miss kan orsaka stor skada.
Som just i ditt fall .

Förstår fortfarande inte vart de fått denna "mobbing" historia ifrån.
Vad har du gjort för att förtjäna det?

Det är de som är mobbare egentligen.
Personalen alltså.
De vägrar lyssna och ta till sig.
Det är ju dig de ska lyssna på.
Jag blir så arg.
Fattar de själva inte vilket extrajobb de gör åt sig själva? För dig?

Hoppas att det löser sig.
Hoppas verkligen det..

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

23 oktober 2011 02:27

ja, inte vet jag....

och vad skulle man kunna göra åt att tandrötter är för långa... dra ut tänderna.. eller dra ut dem och fila ner dem.......... :S
antar att hon får ha sina rinnande ögon så länge hon inte lider av det..
hade en gång en hermelinkanin som hade väldigt mycket klägg vid ena ögat.. hon kunde inte öppna det.... men jag tvättade det varje dag under en lång tid och så försvann det... hoppas att det här gör det också...

ärligt talat så skiter jag i ÄS... min kp vet om att deras system och administration är helt åt helvete, men han har ju ingen bestämmanderätt... han kan ju bara säga vad han tycker och framföra vad jag tycker....
gissar att det här är så nytt att paragrafryttarna har suttit upp på sina höga hästar - trots att de inte ens kan rida... det blir säkert bättre om ett tag, men tills dess då....!!

jag är nästan fascinerad av den här mobbings-grejen.... jag blir tvingad till ett möte där bl.a jag anklagas för att orsaka "mobbningskänslor" hos en annan patient.... hon bara sitter där och ritar och säger ingenting.. jag störtgråter och bönfaller henne berätta vad jag gjort fel...... jag rusar ut ur rummet, packar mina saker, och drar för att ta livet av mig...... och ingen bryr sig....... för inte fan finns det någon överrapportering.. och de som hade pajkastningsmötet satt och gullade med tjejen som "blev mobbad".....
jag kom tillbaka.... och tjejen + chefen kommer in på mitt rum - och tjejen säger att jag inte gjort något fel........(!) men känslan av att ha blivit sviken av personalen finns såklart kvar... och inte blir den bättre av att vissa står och snackar skit om en så ATT man ska höra...... ändå kämpar jag med att övertala mig att det bara är en KÄNSLA att de ser mig som mobbare..... men så gör de såhär, vilket för mig blir som en bestraffning... och vad finns det att bestraffa annat än jag "är en mobbare"...........
:'(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards