~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Maria - 4 augusti 2009 10:15

Igår var det fullt upp i princip hela dagen. På morgonen var det strömavbrott till och från och det jagade upp mig så mycket att jag var tvungen att ta en Stesolid. Kl 10 var det terapidags för första gången efter semestern. Kramade B i evinnerlighet när jag träffade henne. Hade så mycket jag behövde prata om att allt bara blev en enda röra. Hon sa i alla fall att jag måste prata med läkaren om min vikt, för det är inte meningen att behöva motionera tills man stupar varje dag och ändå dras med 20kg övervikt. Läkaren har semester i 2 veckor till, men sen kommer jag prata med henne om det här. Får väl se om jag måste sluta med Cymbalta, eller om det finns något annat att göra. Min lilla kropp orkar inte bära upp all den här extra vikten. Det surrar och värker i benen och jag har ont i ryggen. Att vara 157cm lång och ha bh-storlek på 75D är ju inte "normalt". Hon sa också att jag måste sluta ta hand om allt och alla och försöka ta hand om mig själv. Hon tycker att jag har ett extremt behov av att ta hand om andra, säga "rätt" saker för att hjälpa, och klanka ner på mig själv så fort jag berättar något om mig själv för någon annan som den personen tycker låter "tungt". Hon menar att jag inte lägger den bördan på andra genom att berätta, utan det är de personerna som lägger den på sig själva. Självklart vill hon inte att jag inte ska bry mig eller berätta allt för alla, utan istället finna en balans. Jag förstår ju allt det, men hur det ska gå till i verkligheten och i känslans värld vet jag inte...


Cyklade ner på stan helt rödgråten efter terapin, men sket i att jag såg ut som det psykfall jag är. Köpte tyg till gardinkappor som jag sydde igår kväll Höll på från kl 17 till 21.30

Laddade busskortet också, i fall om att det kommer bli ännu dyrare när höst-tidtabellen träder i kraft. Kom hem vid halv två-tiden och åt frukost-lunch. Vid tre kom mitt PO och hjälpte mig tjafsa med Länsförsäkringar om autogirot som borde ha fungerat redan förra året. Och så ringde hon och beställde tid för klippning. Det blev den 13:e kl 15. Är så jävla nervös så jag dör. Men hon ska följa med mig dit, så jag hoppas att det går bra. Sen måste jag göra ett nytt ID-kort, för mitt går snart ut. Men jag skulle vilja klippa mig först...


Idag ska jag ut bland määängder av folk, och jag är jättenervös och har ångest. Det kommer krylla av folk och vara trångt. Önskar att jag var osynlig... Mitt PO ska vara med så jag hoppas att det hjälper.


Mamma får medicin idag. Pratade med henne igår. Hon måste gå och vaccinera sig mot svininfluensan, eftersom Tysabri slår ut hennes immunförsvar. Själv vet jag inte om jag ska göra det. Jag har inget kontaktnät och har aldrig ens ätit en penicillin-kur. Dessutom vet jag inte hur det är med biverkningar och om någon kan garantera att ingen av mina mediciner "krockar" med Tamiflu.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards