~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

ledsen, arg, besviken

Av Maria - 10 maj 2012 22:09

min kollega ska ju resa bort ett par dagar, och därför ska jag hjälpa till lite mer - eller ja, med annat - än vad jag brukar

ska ta hand om "min" fjording, bla

eller ja, det blev bara det i slutänden, för min kollega hade så bråttom att hon slarvade igenom allt vad planering heter

så sitter en 16-årig tjej där som ska hoppa in mer än jag den här gången, och hon ska få "massa ridlektioner" som betalning

jag har fan slavat på den där gården i snöstorm, regnoväder, köldrekord, osv, sedan i höstas - och jag har fått EN ridlektion

sa det halvt som halvt på skoj, för jag vet ju att helvetet bryter lös om jag säger vad jag egentligen tycker och tänker

"du, ska inte JAG få några ridlektioner? jag har ju varit här sedan i höstas, hehe"

fick till svar att "du får ju rida så mycket du vill"

som om jag lär mig lika mycket på att skritta runt helt ensam på en snubblande ponny, som på en ridlektion


nä, nu jävlar är det slut på snällhet från min sida

jag VET att de inte klarar av gården och all verksamhet om jag inte är där

så tänker de inte visa någon som helst uppskattning mer än i ord, medan de vräker ut pengar och ridlektioner till alla andra som hjälper till med något litet

ja, då kan de klara sig själva


fjordingen har dessutom bara EN enda sko, så hur bra är det att rida på den steniga vägen då

jag frågade kollegan om man kunde rida henne överhuvudtaget - eftersom hennes ena privathäst bara fått stå på lösdriften för att hon tappat en sko

och hon svarade "jaaaadå, det gör ingenting"

jag HATAR när folk gör skillnad på djur

fjordingen har gården bara på foder, så min kollega skiter fullständigt i henne

det syns lång väg vilka hästar som hennes och vilka som gården har på foder

hur fan förväntar man sig att en häst som stått på lösdrift i två år och aldrig ens fått någon slags mänsklig kontakt ska vara

kollegan säger ju själv att hästen BLEV "förvildad"

och vad gör hon - och de andra - för att ändra på det

INTE ETT SKIT

nog fan vet jag om min häst tappar TRE skor - eller

men nej, ingen ser ens det

alla bara gnäller på hästen, det är bara fel på henne

de ger henne fan inte ens en chans

blir så ledsen och arg så jag mår illa


jävla snobbar som handlar med hästar som om det vore inventarier

som skiter fullständigt i om de hästar som de inte äger fullt ut - men som de har ansvaret för - har vatten eller får mat

jävla djurplågare!!!!!!!

visst, de kunde ha det sämre, men de kunde fan ha det bättre också!!!!!!!!!!!!!!!!!!


det kommer ett stort arrangemang snart, och jag kan säga att jag INTE kommer vända ut och in på mig själv för att hjälpa till så mycket som det behövs

nej, de kan försöka ro det här i land själva och stå där med svansen mellan benen

jag menar inte att jag är "bra" på något vis, men nog fan hoppas jag att jag gör någon slags skillnad

och om de inte tycker det, ja vad ska jag då vara där för när jag inte har lust alls


ikväll har jag väntat i 2½ timme för att det tydligen skulle vara stallmöte som jag inte var kallad till eller ens fått reda på skulle äga rum

behövde prata med kollegan, men eftersom hon satt på möte så var det bara att kliva ut och lägga ner

hon VET att jag ska börja måltidsbehandlingen igen pga att jag har problem, men hon skiter ju uppenbarligen helt och hållet i det

jag förväntar mig inte - och vill heller inte ha - någon sympati

men hur vore det om hon någon gång kunde visa någon slags empati eller bara lite tacksamhet


jag är verkligen en äcklig, smutsig trasa som man bara använder till skit och sedan slänger åt helvete

 
 
Ingen bild

Kaylee

11 maj 2012 23:12

Hej jag känner precis som dig. Men det låter ju som om du är en helt fantastisk människa som gör massor för andra! Dags att göra lite mer för dig själv kanske? Och inte låta kollegan värdera dig. Ta hand om dig! <3

Maria

12 maj 2012 14:07

Ja, det är definitivt dags att börja göra saker för min skull. Det är bara så himla svårt, för det känns som att jag inte förtjänar det.
Har lekt med tanken på att söka efter medryttarhäst, men jag kan alldeles för lite. Dock vore det ganska effektivt för att få de på gården att fundera på vad de ska göra om de blir av med mig.
Tusen tack för dina ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards