~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Maria - 11 maj 2012 22:52

En tolvårig tjej väljer att tjafsa om en av gårdens anonyma hästar som jag höjt till skyarna på FB. Vad händer då? Jo, hennes mamma ringer och väcker ordföranden i föreningen som ger mig en utskällning. För vad? Jo, för att "jag" har tjafsat och skrivit dåliga saker om hästen. Jag har tagit mycket skit av många människor i mitt liv, men jag tänker fan inte ta skit av en snobbig unge som tror att hon är bättre än alla andra på jorden.


Men - nu har jag tagit skit för det i alla fall. Jag är verkligen värdelös.


Jag kan hantera att den lilla ungjäveln håller på, men inte att tjejen som är ordförande skäller ut mig för vad ungen hittar på. Skulle kunna skära ihjäl mig just nu. Hade jag bara ett rakblad så skulle jag göra det.


Har ridit idag. Samma häst som vanligt. Den häst som ingen vågar rida på för att hon är så jävlig. Den häst som folk känner vida omkring utan att ens ha någon koppling till den. Den häst som ingen vill ha. Men jag red henne idag och hon är jättefin. Visst, hon är svår och det tar tid, men det måste det ju få göra. Huvudsaken är att man känner att det går framåt.


Eftersom jag verkligen tycker om den här hästen, men vet vad andra tycker och tänker, så blir det för mig ännu viktigare att peka ut det som är bra. Om inte annat så för mig själv så att jag vet att det finns dagar då hon kan vara jättejättefin. Men fy mig som försöker glädjas åt att jag har lärt mig lite mer om att rida. Här ska jag inte komma och tro att jag är någon. Ungen är så in i helvete dryg att hon, trots att hon är TOLV och jag typ snart medelålders, inte kan unna mig att skritta en häst på tygeln bara för att hon inte kan rida den hästen.


Och vad är det för ungjävel som så sent som i somras klippte av manen på en av gårdens hästar och det blev ett jävla liv om det. Och som har blivit bannlyst från grannstallet för att hon inte klarade av att uppföra sig. Och som inte längre får rida en häst för att hon spöat skiten ur den i ett försök att styla för andra, och en annan häst för att hon sliter den så in i helvete i munnen. Osv, osv. Och den ungjäveln ska jag ta skit från!


På ett sätt vill jag aldrig mer rida "hennes" häst som gården har på foder, för då får de se att ingen annan rider den. Men på ett sätt är det så jävla fel, för då hamnar hästen i kläm, det blir hästen som får betala och det är ju inte rätt heller.


Har hetsätit massa godis och skit. Orkar inte leva. Och som sagt; om jag hade ett rakblad så skulle jag SKÄRA!!!!!!

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards