~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Maria - 10 maj 2012 22:09

min kollega ska ju resa bort ett par dagar, och därför ska jag hjälpa till lite mer - eller ja, med annat - än vad jag brukar

ska ta hand om "min" fjording, bla

eller ja, det blev bara det i slutänden, för min kollega hade så bråttom att hon slarvade igenom allt vad planering heter

så sitter en 16-årig tjej där som ska hoppa in mer än jag den här gången, och hon ska få "massa ridlektioner" som betalning

jag har fan slavat på den där gården i snöstorm, regnoväder, köldrekord, osv, sedan i höstas - och jag har fått EN ridlektion

sa det halvt som halvt på skoj, för jag vet ju att helvetet bryter lös om jag säger vad jag egentligen tycker och tänker

"du, ska inte JAG få några ridlektioner? jag har ju varit här sedan i höstas, hehe"

fick till svar att "du får ju rida så mycket du vill"

som om jag lär mig lika mycket på att skritta runt helt ensam på en snubblande ponny, som på en ridlektion


nä, nu jävlar är det slut på snällhet från min sida

jag VET att de inte klarar av gården och all verksamhet om jag inte är där

så tänker de inte visa någon som helst uppskattning mer än i ord, medan de vräker ut pengar och ridlektioner till alla andra som hjälper till med något litet

ja, då kan de klara sig själva


fjordingen har dessutom bara EN enda sko, så hur bra är det att rida på den steniga vägen då

jag frågade kollegan om man kunde rida henne överhuvudtaget - eftersom hennes ena privathäst bara fått stå på lösdriften för att hon tappat en sko

och hon svarade "jaaaadå, det gör ingenting"

jag HATAR när folk gör skillnad på djur

fjordingen har gården bara på foder, så min kollega skiter fullständigt i henne

det syns lång väg vilka hästar som hennes och vilka som gården har på foder

hur fan förväntar man sig att en häst som stått på lösdrift i två år och aldrig ens fått någon slags mänsklig kontakt ska vara

kollegan säger ju själv att hästen BLEV "förvildad"

och vad gör hon - och de andra - för att ändra på det

INTE ETT SKIT

nog fan vet jag om min häst tappar TRE skor - eller

men nej, ingen ser ens det

alla bara gnäller på hästen, det är bara fel på henne

de ger henne fan inte ens en chans

blir så ledsen och arg så jag mår illa


jävla snobbar som handlar med hästar som om det vore inventarier

som skiter fullständigt i om de hästar som de inte äger fullt ut - men som de har ansvaret för - har vatten eller får mat

jävla djurplågare!!!!!!!

visst, de kunde ha det sämre, men de kunde fan ha det bättre också!!!!!!!!!!!!!!!!!!


det kommer ett stort arrangemang snart, och jag kan säga att jag INTE kommer vända ut och in på mig själv för att hjälpa till så mycket som det behövs

nej, de kan försöka ro det här i land själva och stå där med svansen mellan benen

jag menar inte att jag är "bra" på något vis, men nog fan hoppas jag att jag gör någon slags skillnad

och om de inte tycker det, ja vad ska jag då vara där för när jag inte har lust alls


ikväll har jag väntat i 2½ timme för att det tydligen skulle vara stallmöte som jag inte var kallad till eller ens fått reda på skulle äga rum

behövde prata med kollegan, men eftersom hon satt på möte så var det bara att kliva ut och lägga ner

hon VET att jag ska börja måltidsbehandlingen igen pga att jag har problem, men hon skiter ju uppenbarligen helt och hållet i det

jag förväntar mig inte - och vill heller inte ha - någon sympati

men hur vore det om hon någon gång kunde visa någon slags empati eller bara lite tacksamhet


jag är verkligen en äcklig, smutsig trasa som man bara använder till skit och sedan slänger åt helvete

Av Maria - 10 maj 2012 15:56

varit hos min kp

kan inte andas

funderade på att gå därifrån innan han kom

känns så jävla fel att börja om på dagvården

ångesten bara växer och växer

fick ingen kram idag

gissar att min kp inte vågade ta i mig

jag hade berättat om flashar, och jag tror att han är rädd att göra mig illa

gå över någon gräns

och han tror nog inte att jag kan säga ifrån

men han tror fel


dagvårdsprogrammet börjar på måndag

innan vi skildes åt så talade han om för mig att de har ändrat en massa sedan jag var där sist

bla så MÅSTE man äta smörgås till alla fikan

så jag som egentligen bara ska ha frukt får dra därifrån

han sa självklart inte det, men jag gjorde det

tänker inte sitta där med alla trådsmala anorektiker och mosa i mig mjuka mackor hela dagen

jag är ju inte där för att gå upp i vikt

visst, jag är ju inte där för att gå ner i vikt heller, utan bara få en bättre måltidsstruktur

men om jag går upp i vikt ännu mer så kommer jag att DÖ

därför låste jag in mig på toa innan jag for hem och stoppade i mig en stesolid

tårarna bara rinner och jag måste till gården


helvete

Av Maria - 10 maj 2012 10:09

Just nu sitter min kp på behandlingskonferens på ÄS. På fm är det om alla patienter som inte går dagvårdsprogrammet, och efter lunch är det om de patienter som är kopplade till programmet. Ska träffa min kp vid halv tre, då jag får besked om typ allt. Sen drar jag direkt till gården. Jippi.....


Min kollega ska resa bort och allt är bara hur rörigt som helst. Istället för att fixa någon som tar hand om hennes arbetsuppgifter dag för dag, så pusslar hon med personer och hästar så att jag blir yr i hela skallen. Jag ska tydligen ta hand om "min" fjording. Kan säga att jag hellre hade kört en hel fodring istället för att skvätta såhär, men det är ju hon som bestämmer. Därför har jag också sagt att jag inte tänker göra allt och ta allt ansvar. Hon skrev till mig igår på FB att det är helt ok och att hon inte förväntar sig det heller, men så kom det där "om du vill kolla så att de andra djuren har mat och vatten så får du såklart göra det". Verkligen jätteroligt. Men jag förstår ju att det inte kommer att fungera när folk får spridda uppgifter på olika dagar. På söndag ska jag tex byta vattnet till lösdriften. Kan ju säga att det alltså inte kommer att bli gjort från torsdagen då hon far, och så ska jag "byta" det vatten som kommer vara slut. Vore ju inte första gången...


På lördag har jag "tagit ledigt", för det ska bli spöregn och storm. Så då är det ju inte så kul att rida, om jag nu skulle hinna det. Har istället sagt att jag tar mockningen på måndag och tisdag. Tänker inte vara med och köra barngrupper på varken söndag eller måndag, för jag vet att det kommer att bli jag som ska ta rodret och jag orkar inte.


Satt mer eller mindre hela dagen igår och vaggade av och an på sängen. Var tvungen att hetsäta på kvällen, för jag orkade inte mer. Panikade på em så att jag somnade av utmattning när det började klinga av. Massa flashar och skit. Hetsåt fil och flingor. Hade värmt upp ugnen för att tina en ICA-pizza, men jag stängde av den och lade tillbaka pizzan i frysen. Övervägde att steka pannkakor, men ja - det blev fil istället.


Ska snart duscha. Vill inte, orkar inte, men jag dör om jag inte gör det, för då kan jag inte träffa min kp.

Borde ha diskat igår, men jag klarade inte av att vara i köket.

Fattar inte hur jag ska klara av att gå programmet och bara vara där halva tiden när jag inte ens klarar av en endaste måltid hemma.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards