~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Maria - 6 mars 2012 15:10

INSTRUKTION FÖR SKALBAGGAR - av Margareta Ekström

För att man ska kunna flyga

måste skalet klyvas

och den ömtåliga kroppen blottas


För att man ska kunna flyga

måste man högst upp på strået

också om det böjer sig

och svindeln kommer


För att man ska kunna flyga

måste modet vara

något större än rädslan

och en gynnsam vind råda


  

Av Maria - 6 mars 2012 12:54

...men jag har världens bästa kp på äs......... har gråtit som ett såll - igen...... och han är så himla snäll och godhjärtad... fick en chock när han frågade vem som ska väga mig........ jag hade inte ens tänkt tanken på att någon annan än han skulle göra det..... och han är ju bara för fin när han säger att "jag tänkte bara, pga det du varit med om och att jag är en man"... jag skiter ju i det, för skulle jag tänka så så skulle jag ju aldrig vara ensam med honom i ett rum - eller ha låtit honom hjälpa mig att handla och följa med hem till mig.....

den tanken - på någon sorts "fara" - finns liksom inte ens

kan ju säga att tanken på att väga mig inför en främmande och "oinvigd" människa får mig att hisna, så det var nog därför som jag blev lite smått mållös...


men ja... snart ska jag fly till gården igen...... får väl se om det går att rida idag.. "min" köttbulle-fjording är tydligen inte helt 100%, så jag får antagligen sitta upp på lilla "plankan" igen i så fall............

menmen - först ska det mockas åt hela hästdrösen... fattar inte hur de får plats med 12 hästar i det där lilla pluttestallet................ men det blir väl bättre när lösdriften kommer igång...


tack och hej - leverpastej

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards