~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Maria - 24 mars 2012 21:50

Varit på gården idag. Orkade egentligen inte, men självklart ställer jag upp när min kollega behöver mig. Ingen annan som är där vill ju lyfta ett finger. Släpade mig dit imorse, halvdöd. Stallet såg förjävligt ut, ingen hade sopat eller lyft ett finger sedan igår em - såklart. Högg tag i skiten direkt - ingen vits att vänta. Gick till lösdriftshagen för att bära bort grejorna som byggarna lämnat efter sig vid bygget av ligghallen. Takplåt, verktyg, diverse skräp och x antal lastpallar. När vi kommit till lastpallarna så röstade jag för att ta en häst till hjälp, så det gjorde vi. "Lilla röd" fick utföra sin favoritsyssla och köra pallarna till gården. Sen började den spännande uppgiften att gräva fram elstängslet ur de smältande snömassorna... Sjönk ner med hela benen i snön och där under var det smältvatten. Så jag har stått i vatten upp till knäna. Jag blev såklart dyngsur om fötter och hela skiten, men nu är hagen hyfsat framgrävd så att den går att använda. Blev helt slut av att pulsa runt i snön. Smakade blod i munnen... men det är bara att bita ihop och kämpa vidare.


Självklart skulle min kollega dra vidare och vara instruktör på annat håll, så hon drog till med en lögn om att "komma tillbaka till gården och göra klart sen", men jag vet ju att det inte är så. Jag trodde henne först, men sen när hon jäktade på för att ändå hinna radera de värsta bajshögarna i boxarna så insåg jag att hon inte alls tänkt komma tillbaka och göra färdigt. Och så sa hon att hon "gett alla andra djur mat och vatten också", och det är f*n inte sant. Jag köper inte hennes "det tar 13 min att göra hela stallet", så jag köper inte dagens smörja heller. Men jaja, vi har ju roligt i alla fall. Dock önskar jag att HON kunde ta ANSVAR för vad hon gör, istället för att ljuga för mig. För OM det händer ett djur något, så kommer jag att vara ansvarig för jag vet ju bättre, men inte gör något åt det.........


Får väl se om jag dragit på mig någon lunginflammation eller liknande efter dagens vadande i smältvatten........


För övrigt.. så har jag ingen aning om vad jag håller på med..... eller vad som händer......... jag orkar bara inte andas.... orkar inte finnas.......... vill bara skrika rakt ut och skära mig.....

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards