~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Samlad gråt

Av Maria - 13 januari 2015 16:15

Grät mig till sömns. Idag har det mest bara varit tårar som strömmat då och då. Är dödstrött.

Det är svårt att acceptera att man nu igen är utan läkare på obestämd tid. Särskilt då det gått åt "så mycket" medicin under hösten. Lever på ångorna.

Vill bara flytta härifrån. Komma till ett nytt ställe så att jag kan gömma mig hemma utan att någon behöver veta vem jag är eller att jag överhuvudtaget finns. Min kp hör inte av sig. Han känner sig kanske skyldig. Men jag har aldrig lagt någon skuld på honom. Snarare hör den ju hemma på den/de idioter som än en gång insett läget - men valt aktivt att inte informera mig.

Jag är fortfarande, trots att de inte märker av mig, deras hat-patient. Hade det här inte varit mitt anonyma andningshål så hade jag skrivit om vad psykiatrin, alla människor med MAKT, har gjort emot mig. Vad de kallat mig. Vilka hot och utpressning de utsatt mig för.

Det enda jag kan hoppas på är karma. Eller att det åtminstone finns någon "balans" i denna värld. Inte för att jag tror det, men hoppas går ju.


Vid 18-snåret ska jag gå med vovven så han får busa med sina kompisar. Har ingen lust eller ork alls, men vad gör man inte för sitt hjärta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards