~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Hallååå!!!

Av Maria - 23 augusti 2009 15:22

Jag lade ut en annons på Blocket om att jag vill köpa ett akvarium. Fick svar, trots att jag inte väntat mig några. Bra så långt. Jag har svarat på deras mail och frågat VAD som ingår i deras "akvariepaket" och HUR MYCKET de vill ha för grejorna - ett pris är väl inte för mycket att begära, eller?!

Men ingen av dem svarar nu. Skitbra, verkligen. "Det ingår fisk" - jaha, hur många och vad för fisk???


Hade tänkt att fara iväg ut någonstans idag, men det blev inte så. Mår så dåligt och är så ledsen. Så nu sitter jag på balkongen. Det blev min utevistelse för idag... Har inte gått ner, utan snarare upp i vikt, så det känns inte bra heller. Skulle kunna skära mig nu för att slippa allt, men jag gör inte det. Tänker bjuda avdelningen på något gott i oktober; då har jag inte skurit mig på ett år. Och ja, jag vet, jag är störd i huvudet som vill "fira med dem" och jag inte ens är där. Men de har gjort så mycket för mig och betyder mer än vad som går att förklara i ord.

Jag vet inte exakt när det gått ett år, men jag vet att det var i september som CP-läkaren satte ut allt ångestdämpande och jag flippade ur på avdelningen och körde häftstift efter häftstift i låret och dunkade huvudet i väggen så hårt jag kunde. Fan vilken jävla idiot han var. Fattar inte att han tillåts praktisera längre. Men jag har mött många psykiatriker som inte borde tillåtas träffa patienter längre.

Det finns INGEN läkare som kan hjälpa mig, och hon som kan vill inte. Det är väl som vanligt pga av någon löjlig urgammal läkar-kodex att "läkare gör aldrig fel, läkare fattar aldrig fel beslut". För inte fan kan de NÅGONSIN erkänna det! ELLER beklaga att patienten UPPLEVER det som att de gjort fel!

Den enda läkare jag mött i hela mitt liv som varit kapabel att be om ursäkt är gynekologen på kvinnokliniken. Det borde varenda jävla psykiatriker få uppkört i arslet!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards