~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Apbajs

Av Maria - 27 oktober 2011 11:53

Var på gruppmötet. Höll mest käften. Ville inte prata för jag är inte alls som de andra. Känner mig bara ännu mer utanför.

Och som om inte det vore nog; allt blir bara sjukare och sjukare.

Mailade min kp - som ju inte kan vara med på det berömda mötet i em. (han är egentligen sjuk och borde vara hemma, men ville vara på jobbet så länge som möjligt idag för min skull *skäms*)


"det kommer ju inte bli något beslut taget idag heller, och inte en chans att jag får börja på måndag
*Personal-M* ska strida för L - och alla oss andra som inte går i *behandlingssprogrammet* - och saknar en 'plan b'
sen kommer det att diskuteras hur de ska göra med den nya A - som bara vill fara hem för att hon tycker att anhörigstödet hjälper henne mer än *behandlingsprogrammet*
och så kommer det ältas huruvida hon ska få prova att vara hemma ett tag för att ev komma tillbaka senare om det inte funkar
och det kommer bli en jävla härva, för C som tillhör kategorin som ska vara prioriterade, fick ju inte komma tillbaka senare trots att tiden på kontraktet inte hade löpt ut
sen att ta upp och lösa det problem som de har skapat själva, och därför inte kan ge mig den hjälp jag behöver, är ju bara en droppe i havet
vem fan bryr sig över att ge ett datum och att fundera på om det blir måndag eller en annan måndag, när det finns så mycket större och viktigare saker att ta upp

jag ger upp
försöken att göra det här individuellt gör det bara mer icke-individuellt, och allt blir bara en enda röra som bara växer och växer
jag fattar inte hur ni orkar
stanna hemma imorgon och krya på dig för guds skull - låt kacklet i hönsgården klinga av innan du kliver in där igen
herregud, vad är det här - dagis eller"


försökte förklara för gruppen att jag bara mår sämre av kommentarer som "du fixar det här ska du se", "du orkar mer än du tror", osv

försökte få dem att förstå att det känns som ett hån, trots att det inte är menat så

jag är bara på en helt annan nivå...... jag är så mycket mer trasig än vad alla de är........ så jag behöver VÅRD... omvårdnad...... värme... basal omtanke....... inte "pepp"........ men de såg alla ut som fågelholkar när jag sa det, så de fattar inget..........

de kan stå på sina två egna ben, de förblöder inte, de kämpar inte med att vilja ta livet av sig 24 timmar om dygnet........ jag fattar det! och jag anpassar mig till var de är - kan tänka mig in i deras sits...... och jag önskar att de bara kunde försöka tänka sig in i min........ för om deras metoder vore "de rätta", så vad behöver de då vård för?? då kan de ju lösa det själva.


Funderar på att fara iväg en sväng.... men varför....? Är bara kallt och fuktigt ute, och jag har inga pengar att spendera.

Vill bara sova. Söv mig om jag ska överleva!!!! Som min kp sa; vad spelar det för roll om du får komma nu på måndag eller nästa måndag - vad är skillnaden, jag fattar inte det.

Det gör inte jag heller.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards