~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

döööööö

Av Maria - 21 maj 2012 19:18

är på måltidsbehandlingen from idag

vad gör jag här

varför ska jag vara här

allt kommer gå åt helvete i alla fall

paella till middag

gräddglass och hallon till efterrätt

mitt schema är redan ifrågasatt

den enda som är på min sida är min kp

jag sa till honom att jag inte pallar att sitta och glufsa i mig mackor som en underviktig

om jag sköter mig och jag ändå går UPP i vikt så kommer jag att dö

han sa att han förstår det

så vi har gjort upp en plan

jag ska säga att jag far till gården vid varje fika

men han sa att jag inte får säga att han har sagt det, och nej - det gör jag såklart inte

det var ju mitt förslag att jag skulle avlägsna mig när de andra fikar, eftersom jag inte får äta en frukt som jag har i min vårdplan bara för att alla andra måste äta mackor

vill skära ihjäl mig

orkar inte med det här

HELVETE

och alla portioner är helt jävla gigantiska

och fet mjölk ska drickas till, men det ska jag fråga om de har ändrat eller om jag kan få ha valfri dryck


kan inte andas

så kom en tjej på att "vi" skulle ha möte - för att de missat eftermiddagsmötet som jag flytt ifrån med flit

jag HATAR de där jävla mötena och jag får så in i helvete med ångest så jag skulle hellre kapa av mig ett ben

det finns ju en anledning till att jag VÄLJER att ALDRIG MER vara med på sådana möten

jag är inte så jävla dum så jag inte är medveten om vad som händer och vad jag väljer bort


jag - fettot - är här med tre smala stickor

skitkul


.......och jag vill bara gå och handla godis och skit och hetsäta...................

 
 
Ingen bild

Hanna H

22 maj 2012 12:47

Vad han verkar bra din kp, att han verkligen försöker förstå hur det kan kännas. Det är inte roligt att sitta och känna sig störst i ett sällskap och dessutom äta lika mycket som dem. Men samtidigt vet jag ju ingenting om dig, du verkar vara rätt hård mot dig själv. Kanske sitter de andra tjejerna och tänker likadant om sig själva?

Jag är så imponerad över hur mycket du verkar vilja bli frisk. Du är så insipirerande! Jag hoppas verkligen du får se små små, kanske minismå -men ändå , framsteg under behandlingen. Heja dig!!
Stor kram

Maria

13 juni 2012 09:50

Jo, förmodligen tänker alla likadant, men å andra sidan så tycker de att de är "tjockast" också... En tjej som var riktigt smal sa till mig i höstas att "du som har bulimi KAN ju äta".. den kommentaren sitter i ryggmärgen.
Men jag gör mitt bästa, även om jag per automatik flyr från allt för att jag inte orkar.

KRAM!

 
Ingen bild

Kaylee

26 maj 2012 20:50

Lever du? Jag tänker på dig och hoppas att det går bra för dig. Jag vet hur hemskt det är. Men kanske det blivit lite bra? Jag hoppas det. Kram!

Maria

13 juni 2012 09:57

Jag är här.. jag är bara "borta i skallen"...
Allt är så himla jobbigt.. och inte känns det bättre att ÄS-programmet är slut heller.. eller att det är sommar, semester och annan skit....
Kram!

 
bipuss

bipuss

6 juni 2012 17:24

Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att trycka anorektiker och bulimiker en massa fet mat, det känns som att börja i fel ände på något vis...

Massor av kramar <3

http://bipuss.bloggplatsen.se

Maria

13 juni 2012 09:55

Ja, det är helt klart galet. Jag förstår om man har tillägg till underviktiga, men det borde väl i så fall vara i form av näringsdrycker och små extra måltider... Så att man varken chockar kroppen eller knoppen.. är min tanke.
Känns egentligen förjävligt att jag inte hade något sötsug alls - jag åt inte socker - när jag kom dit för drygt ett år sedan.. men med deras efterrätter så har jag fått ett enormt sötsug...
KRAMAR!

 
Ingen bild

Kaylee

8 juni 2012 23:13

Alltså jag blir riktigt orolig för dig trots att jag inte känner dig. Lever du???? Kram <3

Maria

13 juni 2012 09:52

Ja, tyvärr.. eller vad man ska säga...
Är så sönderstressad för allt med sommar och semester, gården, behandlingen.. Hinner inte ens sova. Därav den dåliga/katastrofala uppdateringen... men jag kommer skriva mer inom en snar framtid. Har massa saker som jag måste få ner på pränt för min egen skull men som jag inte haft tid och ork till.
Tusen tack för att du bryr dig!

 
Ingen bild

Kaylee

13 juni 2012 19:36

Jag blev faktiskt förvånad att jag brydde mig så mycket när du slutade uppdatera. Men jag har tänkt mycket på självmord själv och har nyss förlorat en anhörig så det bara kom. Du skriver så gripande att man helt enkelt börjar bry sig! Jag har många gånger tänkt att jag ska blogga men jag skriver mail till min psykiater varje dag och får svar så det känns lite over the top att ha en blog också. Du vet? Skönt iallafall att du lever, även om du inte riktigt vill det... Men du är värd ALLT, kom ihåg det! Och håll ut! En dag kommer det bli lättare. Allt det bästa till dig! Kramar <3

Maria

22 juni 2012 09:23

Vad du är gullig, ja jag vet hur det kan bli

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards