~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Maria - 17 mars 2013 20:11

Har nyss tagit fram det sista av mina antidepressiva kapslar. Hade tre kvar. Så det räcker tills på onsdag, sen är de slut. Har lite gammalt spill kvar från när jag började med den här medicinen, så jag kan halvera dosen med hjälp av de tabletterna. Så att det blir som en uttrappning. Men jag kan inte neka till att jag är rädd. Rädd att allt ska rasa. Förutom att halvera dosen så är medicinen gammal, så den är nog inte lika verksam. Men bättre än inget.

Har för tre månader att hämta ut på apoteket, men jag kommer inte göra det. Finns ingen anledning till att påbörja ny högkostnadsperiod när medicinen ändå kommer att ta slut. Hoppet är ju ändå ute.


Är så trött på det här. Vill bara dö. Visst är jag lite rädd för hur det kommer att bli, men döden finns ju alltid kvar. Den sista utvägen av dem alla. Jag finner tröst i det. I vetskapen om att det definitivt finns ett slut på allt helvete.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards