~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Maria - 1 april 2010 21:47

sitter framför tv:n........ ser på Lyxfällan......... bara ätit godis och chips idag......... magen är full..... petar ut.............. äckligt................... det ger flashbacks........ till "honom".............. "han" fyllde mig med äckel...... och nu är hela jag äcklig............................. skakar.................. tagit stesolid..................


var hos terapeuten på förmiddagen....... pratade om gårdagen......... hur annorlunda jag är.......... inte lika "sluten".......... berättade att... jag försöker tänka och leva i den "verkliga världen" med hjälp av "sagovärlden" på ridterapin.......... och det hjälper - mycket.......

och så berättade hon om vad ledarna för social fobi-gruppen hade sagt när hon träffade dem igår.............. och.... de hade sagt att de saknade mig...... och några i gruppen tyckte att det var synd... för jag kämpade så hårt.......... men ledarna verkade i alla fall äntligen förstå att det inte fungerade för mig............. de hade hälsat att jag fortfarande var välkommen tillbaka....... och även till gruppstarten i höst...... då har ena ledaren gått i pension... men min "favorit" är kvar............ och.... de har nog äntligen fattat att det inte fungerar med såhär stor grupp........... för... enligt terapeuten så sa de att det aldrig varit såhär många förut... vilket hon konstaterade var typiskt för oss.. eller ja, mig............... och ledaren som kommer vara med i höst sa att... det måste bli ändring........... det kan inte vara såhär många i gruppen.......... och... kanske förstod de även att gruppdynamiken och att lära känna de andra i andra i gruppen............. och....... naturliga samtal........... måste vara steg 1.......... man kan, enligt mig, inte hoppa in och avbryta de naturliga samtal som trevar sig fram mellan gruppdeltagarna.. för att ha någon "undervisning"... med "seminarier" och "redovisningar"................ det är att förstöra för gruppen...............


har inte hört av mitt PO idag.......... så jag antar att hon helt plötsligt inte vill "diskutera" något längre........ så på eftermiddagen tog jag källartjuren vid hornen och stuvade ut alla saker i förrådet.... plockade in trallen som vaktmästaren delat ut......... och så sorterat och plockat in allt igen............... svetten rann........... händerna är trasiga............ tog drygt 3 timmar...... gick bara upp och drack vatten och gick på toa en gång.................. hade bara tänkt att göra halva..... men jag kom inte ens ut därifrån när jag skulle hämta den första trallen pga all skit................ så det var bara att fortsätta riva tills dess att det var klart............... skitkul att det varit vatten där nere - utan att någon kan lista ut varifrån det kommer..... för det betyder ju att det kan återkomma....... när som helst................... och jag har all kaninmat där nere..... och snart 10 års påsamlade saker sedan jag flyttade............... kartong på kartong med anteckningar i pärmar från olika kurser............... mattor....... "säsongskläder"......... vill inte få allt förstört..........


imorgon måste jag rensa upp i lägenheten........... ser ut som ett bombnedslag........ är mer ordning nere i förrådet än här uppe...............................


snart väntar sängen........... men jag är livrädd inför den här skithelgen............. för.... det är så många dagar............ och jag är rädd att jag bara förtränger allt nu bara för att jag "håller igång"......... precis som med skolan.................. det är ju så jag gjort hela tiden för att överleva.... ........ ..............jag orkar inte hålla tillbaka allt utan att ha något att göra.... och utan stöd.................. så jag är livrädd.................


...... ..................... ................. ... .......... ....... .....ensam............. så ensam....... ...... ... .......... ...... ............... ...... ...........


...........chips......... geisha....... lösviktsgodis................... och nu en coop-pizza också......................... tror jag spyr snart........ men jag bara fortsätter att stoppa i mig..........................

.......kliar i fingrarna efter rakblad................. det bränner i hela händerna.......... tänk att ta en gaffel och ta i så hårt jag  bara kan.... och köra in den i låret tills benet tar emot..................................


..............kan inte andas........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards