~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Maria - 26 april 2010 21:25

.......har jag gjort det.......... mailat till uppfödaren och talat om att jag inte kan köpa hunden.................



.............jag vill dö........................... har allt hemma till en valp förutom mat........... men jag kan inte köpa en valp och plåga honom med att vara ensam i 4 timmar två gånger per vecka........... det är inte det bästa hemmet han kan få.............


..........skakar........... tårarna rinner............... nu vill jag bara försvinna från jordens yta............... bara dö...........................

Av Maria - 26 april 2010 20:30

Fått nya numret av Revansch!....... Det är en skitbra tidning som verkligen visar hur livet ser ut för oss "psykiskt sjuka".......... Det är konstaterat att de som har psykiska funktionsnedsättningar och psykisk ohälsa har det allra sämst ekonomiskt..... Finns en hel rapport om det på socialstyrelsens hemsida att ladda ner............

1 av 4 vill inte jobba tillsammans med någon som har en psykisk funktionsnedsättning......... Mer än 25% av allmänheten har helt eller delvis negativ inställning till personer som inte mår bra psykiskt........ 26% anser att psykverksamhet inte ska få finnas i bostadsområden.......... 33% anser att utlokalisering av psykverksamhet utgör en fara för lokalbefolkningen........................ 36% anser att människor med allvarliga psykiska problem aldrig kan återhämta sig fullständigt...................... 61% anser att de flesta som någon gång varit patient på en psykklinik inte är pålitliga barnvakter..................


......................jag tror att jag spyr....................................


Har äntligen fått svar på mitt mail till DO........... de har tagit emot min anmälan och väntar på att kvinnokliniken ska yttra sig............ De har väldigt många ärenden så det är lång handläggningstid - men det kvittar för mig.........


Har mailat min läkare......... skrivit att jag vill ställa in vår tid nästa vecka.......... Min terapeut är inte här.... och hon har inte fått tag i kvinnokliniken......... så dels har jag ingen stöttning..... och vi har inget att prata om nu när allt sitter fast................ Och..... jag tycker för bra om henne för att orka tycka om henne ännu mer... när jag vet att hon försvinner vid årsskiftet.................. Jag orkar inte förlora en bra läkare till.......... jag orkar bara inte............ Har väntat så länge på att få en sådan här läkare.... och så får jag bara träffa henne max 4ggr........ och då är det lika bra att dra ner det till 3.... eftersom vi inte har något att prata om............... Ju mindre känslomässiga band, desto mindre smärta när de måste klippas av för alltid...................


Längtar till stallet imorgon........... inte bussresan...... men stallet..............


...................är så ensam............ så totalt ensam................................. tårarna kommer inte fram.......... så det gör ännu ondare..................... som en enda stor varböld..................................

Av Maria - 26 april 2010 11:35

varit hos terapeuten

grät som ett såll

sa som det var - att jag inte orkar vänta på allt längre

mitt liv, det som kanske skulle kunna vara mitt liv, rinner mig ur händerna

mailade henne imorse innan jag gick dit och skrev att jag inte visste om jag orkade komma

hon svarade och så gick jag dit

och så säger människan att eftersom jag funderade på att inte gå dit så kanske jag inte får ut något av att komma

blev så jävla ledsen så jag reste mig nästan och gick

skrev till henne att jag var så ledsen och mådde så dåligt och allt känns så hopplöst att jag inte visste om jag skulle orka ta mig ur sängen för att gå till henne - och så väljer hon att tolka det som att jag inte får ut något av att träffa henne


nu ska jag försöka få tag i lite blommor till balkongen - om jag orkar

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards