~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 21 april 2010

nu

Av Maria - 21 april 2010 10:07

nu äntligen har hon hört av sig

"Hej Maria,
Nu förstår jag dig bättre. Du står kvar på väntelistan och blir kallad när
det är din tur.

Vänliga hälsningar
*läkarens namn*
"


nu är jag helt slut

gråtit så näsan är totalt igenkorkad

blöder näsblod för att jag tagit så mycket nässpray

herregud vad onödigt allt blir

så fort jag öppnar käften så går allt sönder

men den här gången har jag lärt mig

jag har VERKLIGEN lärt mig

vad som än händer, oavsett vad någon gör eller säger emot mig - så ska jag bara hålla käften


  

Av Maria - 21 april 2010 09:36

vet att hon inte kommer höra av sig

jag ger upp

har mailat terapeuten - igen

4 mail

inget svar

ingenting

inte ens från henne


är glad att jag inte hann skaffa någon hund

men stackars älskade kaniner


hur i helvete är man funtad om man ens funderar på att ställa in en livsavgörande operation pga ett mail

ett mail som vem som helst skulle ha kunnat skicka - teoretiskt sett


men det är som vanligt

jag har inget att säga till om

får aldrig en chans att ens börja förklara innan maktpersonen eller personerna raserar hela mitt liv och allt jag jobbat för

jag får aldrig göra minsta lilla misstag eller vara otydlig

för de hugger direkt och rakt i strupen

finns inte rum för reflektion och eftertanke


och kan inte en professionell människa förstå det

så hur och varför skulle jag vara annorlunda

varför ska inte jag döma och hata mig


jag vill dö

men ska se på en film först och försöka sluta panika och gråta

Av Maria - 21 april 2010 08:25

tilda verkade lite konstig igår kväll....... så jag lade henne hos mig i sängen........... hon vilade en stund........ 30-40 min eller så........... och sen var hon bara irriterad och ville gå därifrån........ så jag släppte tillbaka henne i sin bur...........

sen kunde jag inte somna.......... och jag har sovit skitdåligt............. läkaren på plastiken har fortfarande inte svarat.................. så jag kan fortfarande inte andas........... ställer hon in eller skjuter upp det här så tar jag livet av mig........ det är bara så..............

hör hon inte av sig idag och skriver att hon förstår att hon missuppfattat...... så ger jag upp...... då skiter jag i det här........ då skiter jag i allt


finns ingen anledning att gå upp ur sängen idag

jag är ju så gott som död så det kvittar

varje minut som går utan att hon hör av sig trasar sönder mig

gissar att hon går hem kl 17 så det är sluttiden

har hon inte hört av sig då så avslutar jag det här

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards