~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Jävla ryttarförening!!!

Av Maria - 7 oktober 2011 21:56

som sagt - det kan alltid bli värre!!!!!!!!



"Hej,


Jag har just lyssnat av mitt mobilsvar där en *namn* säger att jag ska sälja minst 7 paket *skräp*. Det är INTE vad jag har anmält mig till och betalat för som ridelev!


Jag förstår och vet om ryttarföreningens ekonomiska problem, och har - trots att jag är ny och svårt sjuk - redan anmält mig till att hjälpa till på en tävling (vilket jag redan mailat om ..och frågat men inte fått något svar om såklart... och skrivit upp mig på listan i stallet). Och jag kan baka till cafeterian, hjälpa till med stallsysslor och annat, men det här går bara inte.


Jag är X år och har sjukersättning pga att jag är så sjuk att jag inte kan arbeta alls, jag bor ensam och har ingen familj, inga vänner eller bekanta på hundra mils avstånd. Förutom mina andra sjukdomar - som jag inte vill gå in på pga att det redan är för personlig info - så lider jag dessutom av sjukdomen Social fobi. Så varje dag är en strid för mig, varje ridlektion är en strid för mig innan jag kommer upp på hästryggen, och jag är så enormt tacksam för att jag klarat av att byta ridskola och har börjat hos er - utan att gå under. Min Sociala fobi gör det också i princip omöjligt för mig att tala i telefon, så det är också ett stort hinder. Därför föredrar jag mailkommunikation.


Så för mig är det OMÖJLIGT att gå runt och sälja plastpåsar, korv eller vad det nu är för *skit*.
Hurdan människa måste man vara för att få rida hos er? Får man vara sjuk och göra så gott man kan, eller räcker inte det??? Har ni speciella ridgrupper för de som kan och vill utveckla sin ridning, men inte extraknäcka som säljare?? Tvivlar dessutom på att min handläggare på Försäkringskassan skulle godkänna om jag sprang runt och sålde saker.
Jag vill veta hur det kommer bli redan NU, så att jag hinner säga upp min plats på ridskolan inför våren så att jag slipper betala för vårterminen också - om det nu ska vara såhär.


Jag går dessutom i behandling ALLA veckodagar förutom då jag har ridskola på fredagarna, så det här är helt omöjligt.


Vad kostar ett sådant där paket som man MÅSTE sälja 7 st av?
Jag lever på existensminimum och får pengar av anhöriga för att kunna gå och rida och ha NÅGOT positivt i mitt miserabla och totalt isolerade liv. Men jag får väl låta bli att handla mat så att jag kan betala för de där 7 *paketen skit*. Ni kan behålla dem - vad det nu än är - utan i så fall så betalar jag bara allt, så kan ni göra vad ni vill med dem och så att jag slipper kånka hem dem och ha dem liggandes här som ett slags monument över hur misslyckad jag är. Kanske kan ni "sälja dem en gång till" - vad vet jag.
Så hur mycket pengar ska ni ha? Maila bara över en summa och vilket bank/plusgiro eller bankkonto ni vill ha dem till, så fixar jag det. Men då ska ni veta att om jag måste göra det här så är detta min sista termin som jag rider hos er.

För att förtydliga; jag kommer INTE att hämta ut något hos er på måndag!


Jag som trivdes så bra - bättre än jag någonsin kunde tänka mig - hos er. Och så ska det behöva bli såhär.
Har läst att många inte betalat sina gamla fakturor, och jag betalade in min SAMMA DAG som jag fick fakturan - och det här är tacken! Påtvingad att komma och hämta en massa grejor som man måste sälja!


Nu har ni verkligen förstört min helg(/termin?) totalt, och jag vill verkligen inte skylta med att jag är sjuk för jag hatar att känna mig begränsad och svag. Så frågan är om jag klarar av att ta mig till nästa ridlektion med all skam efter det här!? För jag förstår ju att det är en förhållandevis liten ryttarförening, och folk pratar och skvallrar. Det tillsammans med min sjukdom gör att allt nu kommer bli ÄNNU svårare.



//Oerhört besviken och ledsen Maria"





har mailat min gamla ridlärare och anmält intresse till vårterminen, för inte fan tänker jag stanna på ett sådant här jävla ställe!!! det är ingen insamling till klassresa som när man gick i skolan!!

så nu vet jag ärligt talat inte om jag törs ta mig mer till det där stallet - förutom att hämta mina saker! det kommer skvallras som faaaaaaaaan!!!!!!


JÄVLA SKIT!!!!!!!!!! NU HAR JAG INGENTING KVAR ATT LEVA FÖR ALLS!!! INGENTING SOM INTE ALLTID GÖR ONT!!!!

 
 
Susanna

Susanna

8 oktober 2011 23:24

Ska man behöva bli riktigt förbannad?!
Vad F*N sysslar de med?!
De har ingen som helst rätt att "kräva" detta utav dig!
Hade jag inte själv varit så äckligt blyg när det kommer till att säga vad jag tycker inför en männsika så hade jag ringt upp dem och skällt ut dem så mycket att de aldrig någonsin skulle våga tänka denna tanke igen.

*andas, andas Susanna*
Daah.. Så ärg att jag börjar gråta..
Kan inte ens tänka mig hur du känner det..
Kram <3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

9 oktober 2011 23:56

Tack vännen ♥
De har inte vågat svara på mitt mail - så någonstans lär det ju ha tagit.... Funderar på att smsa till de nummer som ringde upp mig och säga KOLLA MAILEN, men jag vet ju att de gör det - de vill väl bara inte svara...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards