~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

..ser du...

Av Maria - 20 oktober 2011 23:59

.....ser du.. mina tårar....... ser du... min smärta........ ser du döden.... som glittrar i mina ögon.........


 

 
 
Trolltyg

Trolltyg

21 oktober 2011 21:15

Fina, fina Maria <3 Du ska INTE dö.... det tillåter jag inte. Även i dom allra värsta och svåraste tiderna, så får du inte svika den lilla inom dig. Hon behöver dig. Du blir sviken och kränkt av vården... det är INTE okej, och rent fördjävligt.. Men det handlar inte om dig, det beror på att psyk alltid vill gå den enkla och framförallt billigaste vägen. Om dom inte kan erbjuda dig hjälpen som du behöver... kriga och kräv att få komma till ett behandlingshem som har resurserna och kompetensen för din problematik. Din ätstörning är ett symtom från något annat djupare.. Och jag är tveksam till att "ätstörningsvård" kommer att få dig bli bra. Det är egentligen inte där det sitter. Glöm aldrig VEM som har kränkt dig allra värst.. ingenting kan jämföras med det stora sveket..

Kämpa på vännen... och du ska inte ge upp, du har all rätt att känna dig ledsen och vilsen, men det rättfärdigar inte att du skulle ta ditt liv..

Förlåt att jag är hård mot dig, men det är för att jag bryr mig så vansinnigt mycket om dig. Varma kramar till dig <3

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Maria

21 oktober 2011 23:17

Gud vad skönt att höra av dig! Har varit så orolig!
ÄS är som en slags fristående del av psyk här - vilket ju är bra på sitt sätt. Problemet är nog att det är så nytt att ingen törs BESLUTA något.
Jag har mailat min kp och dragit "mina krav" skriftligt efter att ha tagit dem muntligt på fm idag. Så jag krigar - på mitt sätt... inte som förr när jag verkligen slogs med näbbar och klor, men jag orkar inte det längre...
Det bästa med ÄS och min kp är att vi knappt pratar mat.. utan mest andra bakomliggande orsaker.... Så han förstår nog också att "lägga mat på gaffel, stoppa gaffel i mun, tugga, svälj" är lösningen på alla mina problem. Han säger att det här är hans fel.. att han väckt en massa känslor till liv inom mig.... men jag svarar alltid att jag vet att det är enda vägen bort från det här och till ett liv värt att leva. Kan ju inte droga ner mig och vara sjukpensionär hela livet.
Har ändå tittat på andra platser där de har ÄS-vård som passar mig bättre med tanke på tidsperspektivet, men jag är för gammal....... 18-25 år... sen skiter tydligen ÄS i om man har problem relaterade till mat... och.. jag kan inte lämna mina kaniner. De är som mina barn, mina bebisar, och jag skulle aldrig kunna leva utan dem.
Jag är bara så trött... så trött.. Vill inget hellre än att kontakta min läkare och be henne skriva remiss, för då MÅSTE de ju svara på den. Men då måste man ju orka skriva det också....

Och du.. jag tycker inte alls att du är det minsta hård. Tror att både du och jag har samma uppfattning om vad "hård" är - egentligen... tyvärr...
KRAMAR HÅRTHÅRTHÅRT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards