~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

terapin......

Av Maria - 8 april 2010 14:34

pratade inte så mycket om mina flashbacks på terapin........ jag orkade inte..... och så är det ju helg..... och så mycket annat på gång............

pratade om mitt PO..... och hon förstår att jag måste sätta ner foten nu, innan det blir värre....... sedan fattade jag beslutet att lägga ner kommungrejen ändå, i alla fall tills vidare..... för jag vill verkligen inte blanda in vården i kommunen eller andra ställen................ så... jag lägger det på hyllan..............


pratade också med terapeuten om de läkare som förstört mitt liv......... och hon berättade... att gubbjäveln som var min PAL...... numera hälsar på henne igen... och viftar och vevar som fan och ser "extra glad ut"............. och hon sa att.... hon VET........ hon VET varför han gör så..... hon vet att han vet om att han gjort bort sig - BIGTIME....... och hon tycker att det är skamligt att han beter sig på det sättet........... och att chefen inte gör något åt det..............

I rest my case..............

lämnade brevet jag kladdade ihop igår kväll till läkaren.... tydligen har hon fått verksamhetschefens tillåtelse att "vara tillgänglig" nästa fredag... på förmiddagen............... fint.... arbetstiderna bara minskar... är nere i några timmar per månad nu.................. är inte förvånad, för jag vet vad verksamhetskärringen är för människa.............


mitt PO mailade svar för en stund sedan på det jag skrev till hela teamet...... men hon har inte alls kommenterat att jag gett henne sparken......... vad fan är det för FEL på människan............... hon skrev att de ska prata om saken på måndag under deras vanliga måndagsmöte................. ser framför mig hur hon... trots att det är emot tystnadsplikten...... vräker ur sig att jag klagat på henne........... och så slår hon väl sig för bröstet och talar om att jag står i SÅÅÅÅÅ stor tacksamhetsskuld till henne........... men jag har fan i mig inte BEGÄRT något av henne förutom att hon ska sköta sitt jobb! och det klarar hon ju inte av.... hon klarar bara annat......... och när hon "har lust med det"..........


är helt slut......... slut i huvudet....... kroppen....... överallt.................

behöver avdelningen.............. beskyddet från resten av världen....... personalen... samtalen........................ någon som kliver in och tar över..... hjälper till att andas...........


ska bli så skönt att komma till stallet imorgon......... bussresan gör mig livrädd.... men... mitt PO struntade helt i det när jag berättade...... så jag förstår ju att det verkligen är FEL på mig........... och så tror jag att hon tänker gå hem tidigt eftersom det är fredag..... så därför vill hon inte "bussträna"......... jag vet ju hur hon gör med sina sk arbetstider.............


...............vill skära mig.......... men jag ska ju till stallet imorgon............. önskar bara...... att jag fick stöttning med bussen.......... men........ nu är det som det är......... får stoppa i mig stesolid.......... skit samma att jag förmodligen bränner hjärnceller för varje tablett.................

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards