~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

snart överlevt helgen

Av Maria - 18 april 2010 23:23

inte långt kvar av helveteshelgen

tack gode gud

fick syn på att någon av kaninerna har råkat riva mig med en av sina nyklippta klor

på insidan av handleden

gissar att det är astrid som tagit sats för att hoppa från min famn eftersom det bara är märke från en enda klo

blev helt fascinerad

skulle jag snitta med ett rakblad där......... så skulle allt bli bra sen

för det är "åt rätt håll"

längs med kärlen istället för tvärs över handleden som jag gjort hundratals gånger

sen sjönk jag ner i någon sorts halv gränspsykotisk värld

en värld där människor såg

där det FANNS människor

och min störda manliga läkare som jag haft, gjorde mig illa

men PN räddade mig, ringde MH som kom


............jag är rädd för mig själv.................

.....börjar hålla på lite som när jag var barn..................

kunde ligga timtal utan att kunna röra mig........ och för mitt inre spelade jag upp en "pjäs" med ansikten som var kända för mig......... de räddade mig........... blev ungefär samma sak som när jag läst torey haydens böcker...... jag ÄR i boken... och när hon ser och hjälper barnen... så hjälper hon mig............. så som jag var när jag var barn.............

efter att skoldagen var över och man satt på bussen.... så började det............. sjukhus....... där finns människor som bryr sig om på riktigt......... ingen skulle skada mig där......... jag vore trygg där................ sen när jag låg inne på mitt rum så försvann jag..........  skiten som jag bar på.... fick jag hjälp att bära......... värme...... empati.............. omtanke...............

sen kom pappa och vrålade om något, och poff så var allt "mjukt" borta............ han slog för att han inte mådde bra........ jag har fattat det..... har fattat det länge......... men han har ingen aning om det själv............... han slog sönder dörren och väggen ovanför dörren till mitt rum en gång........... det var då jag hade gömt hans skruvmejsel som brukade ligga i lådan............... han var hysterisk och skrek att jag skulle minsann få se......... jag var lättad av att jag hade mejseln, för han unde låsa upp min dörr med den.... visst, jag satt på insidan och höll emot med en liten nyckel som grävde sig in händerna tills de blödde när jag höll emot................. minns att det blev tyst...... en dörr smäller.......... två gånger....... mamma mumlar något.............. snabba steg men tunga som bly rasar fram till min dörr........... han har hämtat en annan skruvmejsel...................... han.... precis som "han"........ är också starkare än vad jag är...................... han sliter upp dörren medan jag kastar mig på sängen i fosterställning......... han vrålar av ilska, kallar mig öknamn, hotar......... lägger ut skruvmejslarna utanför mitt rum........... rusar fram mot mig........ och slår...... slårslårslår..................... han "randar röven" på mig.......... slår mig i ryggen om och om och om igen.............. vet inte om han använder öppen eller knuten näve.................... vet inte ens om det gör ont.............. för det enda jag hör är hans obarmhärtiga vrål........ och hur lungorna låter så ihåliga när han slår................ bara att ligga och vänta tills han slagit färdigt............. och när han är klar så kommer öknamnen, svordomarna, hoten.......... igen................ han smäller igen dörren så det värker i öronen............ tar båda skruvmejslarna och lägger på "hemligt ställe"....................... jag vill bara spy för jag mår så illa.............. gråten blöter ner min kudde, men jag gråter tyst, vill inte reta upp honom igen.............. mamma kommer inte den här gången heller........... och nu.... kommer jag inte ha någon skruvmejsel att hålla emot med alls nästa gång............... kommer jag att dö då? jag är ett så fruktansvärt hemskt barn att min pappa måste slå skiten ur mig................ gymnastik på schemat gör att jag tassar upp mitt i natten...... ställer mig framför hallspegeln i bara trosor......... är knallröd......... men på ryggen syns en sak mer tydligt........ ett handavtryck........... ett stort handavtryck....................... jag måste alltså vara först i gymnastiksalen och byta om, och först ut och byta om innan någon annan kommer..................




förlåt.............. det bara rann ur mig..........................

jag var nog ca 7 år när det här hände........... vid ungef'är samma tid som de sexuella övergreppen började.............


nu ska jag stänga ner....... tagit både propavan och stilnoct......... får se om det blir någon sömn inatt...............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards