~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Påhälsning av vandaler eller tjuvar

Av Maria - 1 maj 2011 11:41

Gick en sväng till förrådet. Skulle leta efter en väska. Lampan är tänd när jag kliver in, och får syn på att ett av mina överdrag till kaninernas transportburar ligger på golvet utanför. Och det andra är halvvägs utdraget. Blev så jävla förbannad så nu har jag tappat allt idag. Har aldrig varit med om något så jävla korkat förut. De ska ju vara himmelskt glada att jag inte kom på dem när de gjorde det, för en Maria med PMS är INTE att leka med!!!

Har satt upp en lapp vid porten att folk ska kolla sina grejor, och så har jag mailat till vaktmästaren. Vet inte om något saknas. Tror inte det. Men jag blir JÄVLIGT FÖRBANNAD I ALLA FALL!!!!!

Förra gången när jag skulle flytta, då jag flyttade hit, så brände någon idiot sönder min cykelsadel med en cigarett två veckor innan jag fick hämta nycklarna. Den här gången pillar någon annan jävla idiot ut saker ur mitt förråd!!! VAD FAN ÄR DET HÄR???  


Hela dagen förstörd. Blod svett och tårar gick åt för att sy de där jävla överdragen för att hålla kaninerna vid liv och utan köldskador när jag ska resa vintertid!

  

 
 
Isa

Isa

1 maj 2011 16:02

Åh vad arg och ledsen man blir när någon stulit från en, det känns så kränkande. Att någon har rotat bland ens grejer och bara tagit...

Förra stället jag bodde på blev jag bestulen flera gånger (låter lite gammeldags: bestulen???)
Ett par jeans försvann från tvättstugan, inbrott i förrådet fem, sex gånger.
Jag vittnade mot en kille som bodde där efter att han hotat en annan grabb med ett avsågat hagelgevär. Det var han och hans kompisar som brutit sig in i mitt, och de andra grannarnas, förråd. Vid rättegången frågade hans försvarsadvokat mig om jag var en vapenexpert, de ville ha det till att han hade hotat den andre killen med ett bordsben istället för ett gevär. (Vilket jag som icke vapenexpert inte skulle kunnat se skillnad på...)När han höll upp det "gvärsliknande" bordsbenet inför rätten sa jag: "Öh, det där är mitt bordsben, hör till ett soffbord jag har, det har varit försvunnet sedan oktober då jag hade inbrott i mitt förråd."
Snabbt plockade man undan bordsbenet och sedan var det inte mer med det! :D
Det avsågade hagelgeväret återfanns så småningom och killen blev dömd för lite allt möjligt...

Hursomhelst så förstår jag din frustration och ilska... Speciellt som du gjort dem själv... Kramiz på dig.

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

1 maj 2011 16:41

Ja, bara att komma på tanken att pilla på saker som tillhör andra gör mig förbannad. Förr skulle det väl ha förvånat mig, men det känns som att det inte är något ovanligt längre. Måste titta om något är borta, men vad skulle någon åt det. Ett fjantigt överdrag till en transportbur är det väl ingen som bryr sig om.

Förstår att jag haft tur, eller också att det är ganska "lugnt" här, för jag har aldrig råkat ut för något liknande. Shit - ett avsågat hagelgevär.....?!! Jag skulle nog bli djävulskt sur om någon försökte få det till att vara mitt saknade bordsben... Verkligen smart advokat.. blir inte direkt förvånad över att killen blev dömd...! ;)

STOR KRAM TILLBAKA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards