~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

bockat och klippt av en hel del

Av Maria - 19 april 2010 16:31

mailade terapeuten när jag kom hem

har blivit så rädd för att göra eller säga något som uppfattas som manipulation

en skada som läkarna har orsakat

bad terapeuten om förlåtelse för att jag blev så ledsen när jag gick

förklarade att måndagstiderna är jätteviktiga för mig, för på torsdagarna törs varken hon eller jag prata om något jobbigt pga att det kommer en hel förbannad helg sen

skrev att jag förstår att det handlar om saker som hon inte rår över, så jag klandrar henne inte

men jag måste känna att jag kan ta hand om mig och orkar överleva när jag går därifrån, och inte vara helt söndertrasad

för det är jag och bara jag som får ta smällarna av det


sen mailade socialstyrelsen och tror att de står över allt och alla

de har tappat bort ett papper och kräver in det på nytt

och jag blir fan i mig förbannad på att de skiter i mina rättigheter

hade precis slutat gråta innan jag läste det, och sen började tårarna att forsa igen

mailare terapeuten och berättade för att försöka släppa det och kunna gå till frissan


gick dit och hon är ju så underbart snäll

bad om ursäkt tre ggr för att jag var tidig, men hon sa att det gör inget

klippte av mig minst en decimeter av håret

känns så skönt

bli av med skiten

hon kramade om mig innan jag gick och sa att jag ser ut som en liten fotomodell   


kom hem och kollade mailen innan jag gick och lämnade tillbaka böcker på biblioteket

terapeuten hade mailat och hon skrev att innan hon öppnade och läste mina mail så ville hon tala om att det var hennes fel att det blev som det blev idag

hon bad om ursäkt och skrev att vi kan prata om det på torsdag

och att hon är upptagen resten av dagen (= totalt onåbar)

skrev ändå tillbaka att det inte är hennes fel

jag är rädd

rädd för att prata, gråta, känna.................................

livet är så mycket lättare utan det

på ett sätt i alla fall


ringer inte min läkare upp läkaren på KK den här veckan så vet jag inte vad jag gör

hon är den enda som kan göra det

ska maila och förbereda den störda lilla verksamhetschefen på att jag behöver en ny läkare vid årsskiftet - igen

för då försvinner ST-läkaren jag har nu

och hur skulle hon kunna ha kvar mig DÅ när hon inte ens har tid NU när hon ÄR här


har mailat plastiken också

mailat läkaren, inte mottagningen, för det här är personligt

har lagt korten på bordet nu

jag har berättat för föräldrarna och det finns ingen återvändo

så antingen hjälper hon mig före semestern eller så får de ordna så att min arm blir gipsad, eller så bryter jag armen så att de måste gipsa den, eller så skär jag upp den så pass att den måste vara omlagd hela sommaren

jag skiter i att jag låter som ett psykfall - jag kan inte vänta ETT ÅR!







jag vill ha en glass

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards