~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Maria - 8 maj 2011 19:42

Alla fönster är färdigputsade. Nu skiter jag i om de är flammiga eller randiga. Såg att ett fönster ser förjävligt ut, men det är ju rent i alla fall. Torkat ur fler skåp - eller rättare sagt SKRUBBAT. För när jag gör något så duger det ju aldrig, utan det ska se ut som om det vore nytt - det ska se bättre ut när jag flyttar ut än när jag flyttade in och bodde här......


....har undrat vad jag känt av idag när jag städat... har varit öm och det har gjort ont.......... nu vet jag varför... har tagit för mycket laxtab igen...... hej hemorrojder............... ska tömma magen imorgon och sen ska jag strunta i att äta... då behöver jag inte ta några laxtab....... .................... ..............när ska ÄS börja hjälpa mig på riktigt.................. antar att det är som min äs-t säger... att de vill vänta tills jag har flyttat.......... det förstår ju jag också......... hoppas bara att de fattar hur mycket jag behöver deras hjälp - före sommaruppehållet........

  


Astrid är i alla fall nöjd. Hon har fått banan så hon har inget att klaga på. Tilda sitter och petar ur havren ur pelletsblandningen (gör egen med pellets och lite havre bara) som vanligt. Hon gömmer pelletsen i hörnet och lägger halm över så att det ska se ut som att hon har slut på mat, den lilla stackaren.....


Är så trött så jag dör.. och ledsen... Sugen på glass.... glassglassglass........... Dränka mina sorger och allt gnäll i glass......... chokladglass med mörk chokladsås.. maränger.... jordgubbar.............................

Av Maria - 8 maj 2011 16:07

Insåg att jag var tvungen att gå upp någon gång idag... Drog upp rullgardinen - och fönstret var så in i helvete flammigt och randigt så jag har fått putsa om det. SKITKUL   

Ska putsa resten av fönstren så fort soljäveln inte skiner rakt på, och så ska jag ta de sista skåpen i köket. Sen är det bara skafferi + kyl/frys kvar. Skrubbat ugnsplåtar och skåp så jag har ont i händer och armar. Men jag vill bara bli klar. Färdig. Händerna är så torra så det känns som om de kommer spricka om jag hålls mer med rengöringsmedel...


Har hunnit med Astrid också. Hon fick sig ett litet "ryggbad" i handfatet. Mattes duktiga lilla tjej. Hon står där i vattnet med framtassarna på min hand medan jag öser upp vatten på ryggen på henne. Hon tycker väl inte direkt om det, men hon sprattlar inte eller försöker inte fly. En del av mig tror att hon förstår att jag vill hjälpa henne - kalla min knäpp... Så sätter jag henne på en handduk på toaletten och sköljer rent handfatet - och hon bara sitter där och väntar. Så sitter hon i mitt knä medan jag försiktigt frotterar henne så torr som möjligt. Ser fint ut på ryggen. Tror att jag inte har sett vad det har varit för något. Såg ut som hudavlagringar, och så har hon en jättestor virvel där det är som "värst". Får väl se vad som händer. Fanns i alla fall inga spår av sår. Känns SKÖNT! Är ju inte meningen att de ska slita av sig pälsen så mycket att de börjar blöda när de är skendräktiga......


Bläääääh... måste sätta fart om jag ska hinna det jag tänkt mig..... Vill inte. Orkar inte. Men varje millimeter som jag kan göra nu. kommer att underlätta sen. Och sen när mina föräldrar kommer hit - ja, då funkar ingenting. Det vet jag.


PACKAAAAAAA........ STÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄDA........ JIPPI.

 

Av Maria - 8 maj 2011 00:58

Jag har stått ut i MÅNADER med borrande och annan skit när de har flyttat in - sedan 1 feb!!!! Och nu, ja, just nu, håller de på och trummar/spelar/leker/stampar/steppar eller vad fan det nu är som de håller på med!!! Har storgråtit och drämt till med knytnäven i väggen, men inte fan slutar de för det!! Kommer få blåmärken på näven. Jippi.

Har mailat vaktmästaren och sagt att jag är snäll för sista gången. Bett honom att prata med idioterna, och sen kommer jag att ringa störningsjouren VARJE JÄVLA GÅNG - och meddela nästa hyresgäst om det!

Efter x antal klagomål så blir de vräkta. Det bor faktiskt barnfamiljer här!!! Och andra människor som behöver få sova det lilla de kan!

Vill så jävla gärna gå upp dit och ringa på, men morgonrocken är nerpackad och dessutom skulle jag bara stå och skrika och gråta - bete mig som ett psykfall. Men lita på att jag kommer tala om för nästa hyresgäst vad hon ska göra om de väsnas!!!

Jag kan ta att folk spelar musik och festar, men det här är något annat helt jävla stört!!!!!!!

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards