~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Maria - 21 maj 2011 22:37

Söndag:

Mina föräldrar kom till min numera fd lägenhet. Sov där en natt allihop. Som vanligt är inget bra som jag gör. Jag packar fel, har för mycket saker, har fel skit i kylen, bara badkar och ingen dusch, osv.......... listan räcker ett varv runt jorden - minst...


Måndag-Onsdag:

Hämtade ut nycklarna till nya lägenheten. Kom in, tittade runt. Totalt ostädat. Spis och ugn inte rengjorda. Kyl och frys satt fastkletade så jag trodde att plastmattan skulle följa med när de skulle dras fram.... Hår i badkarssilen, orensade avlopp med ännu mer hår........ Avloppen/vattenlåsen luktade så jävla illa av hudavlagringar, hår, tvål, osv, så varken mamma eller pappa klarade av att göra rent det..... Och ingen av oss är direkt "känslig" så annars...... Ja, vad var det med... gammal mat bakom sargen i sopskåpet så det STANK (och stinker fortfarande trots ättikan..) Flyttade lite på garderoberna i sovrummet idag.. de stod på fel plats, så det gick inte att öppna helt så att man kunde ändra hyllplanen. I "vrån" trampade jag i något kletigt..... Det var kattpiss med intorkat damm........... En hund har pinkat på tapeten i hallen...  Har fortfarande inte räknat alla hål i väggarna, men det är garanterat över 200 st. Fick det till 136 st utan att räkna i vardagsrummet som typ är halva lägenheten.... Vaktmästaren kom hit och han hann inte mer än innanför dörren innan han tappade hakan i köket... "Såhär såg det INTE ut när jag var här och besiktade lägenheten!".... Han sa i alla fall att jag ska få omtapetserat där, för det är i köket det är värst - metallexpanders, molly, eller vad fan det nu heter, så att väggen ser ut som en schweizerost........ och ja - det är dessutom gult i köket....

Eftersom mina föräldrar pratar samtidigt och trots att det är JAG som bor här... så frågade han dem om det var ok att jag fick 500kr i hyresavdrag för att jag städade..... Mamma sa ja. Vet en kille som fick 1500kr för att städa sin studentlägenhet på 30 kvadrat........ Det här är 65. Fläktgallret är så fett att pappa köpt någon jävla "super-avfettning" för bilar............ Går inte bort med diskmedel eller cillit bang....

De har haft katter här, och tydligen är det "normalt slitage" att de river sönder tapeterna i alla rum................. finns inte en enda vägg som är FIN... Visst, jag ska fixa det själv, men ändå.... Men en sak säger jag bara - jag kommer INTE dra mig för att borra var fan jag vill för vad jag vill! Jag som varit så rädd om mina tidigare boenden, och så ser det ut såhär.. plus städningen.....

Har kört grejor hela veckan. Det sista lasset tog vi igår. Min cykel. Hade för korta rullgardiner så det inhandlades. Men eftersom min käre far inte tycker att det duger med de fästen som var med så måste det köpas andra......... "och sånt finns ju'nte heeer öppe"....... (ber om ursäkt, men jag har fått höra att jag pratar norrländska och att det inte är bra heller - hela veckan..........)


Myrorna kom och hämtade de möbler som fanns kvar i lägenheten. Det var ju bra, men jag blev så jävla ledsen och äcklad.......... Var en ung kille som verkade "normal", men han hade någon med sig... en helprillig jävla idiot...... "Ååååhhh, liten flicka!! Du gammal?". Sa hur gammal jag var och han asgarvade.......... sa att jag var 13 år.................. gick runt och tog på mig hela jävla tiden..... och när han skulle åka ner med möbler i hissen så högg han tag i min hand....... "Fiiiiiiiiina flicka! 13 år!!! HAHAHA!!! KOM! KOM!!! KOM HÄR!!!" Och så tar den jäveln min hand och drar in mig i hissen.... och dörrarna stängs......... Den som känner mig vet vad som händer då... jag blir en robot...... och efteråt försökte jag bara hålla tårarna borta........ blir så rädd - för både mig själv (min oförmåga att REAGERA) och att folk bara hugger tag i mig..... Har aldrig sett någon annan tjej eller kvinna bli indragen i en hiss av en Myrorna-jobbare som stått och synat henne uppifrån och ner och sagt att hon är "fin" och asgarvat och stått och hållit fast handen............. Han var 36 år...... ska man inte vara vuxen då eller...............


Jag höll på att bli galen så det var tur att jag for iväg på ridskolan. Lille pappa skjutsade såklart dit mig - och stannade där under lektionen........ Jag vet inte om jag är fjantig, barnslig eller vad det är för fel på mig.... men om mitt vuxna barn började hoppa upp på hästryggen så skulle jag väl visa något sorts intresse.... men ej................ Han sa inte ett skit efteråt. Ville be honom dra åt helvete.................... men gjorde såklart inte det......


Ja, sen var det ju gnäll om packningstekniken igen...... lådorna var för tunga, det var fel att jag packat kläderna och 99,9% av allt och slängt ner det i förrådet för att underlätta... "ska du ha kläder i vacuumpåsar i förrådet?" (uppbåde den lilla kraft jag hade kvar för att inte ge honom en rak höger... jag står fan inte ut med karln............), "vad fan har du för skräp här i", "du börjar bli som farmor som sparar på allt"............  osv...


Jag skulle lägga sista handen vid flyttstädningen på onsdagen, för nästa dag skulle gamla lägenheten besiktas. Och jag brukar alltid tömma lägenheten OCH städa innan besiktning, för det går mycket snabbare och är lättare för alla parter. Här kommer det mest intressanta - jag hade bokat in besiktningen 2 veckor i förväg och mina sk föräldrar visste både det och att jag skulle ha städat ur lägenheten tills dess. Ändå väljer idiotgubben att fara till nya lägenheten och titta på tv, äta sen middag och så efterrätt på det...... Klockan var 23:30 innan vi hade ätit och allt var anpassat efter hans jävla behov.......... Sa att jag går i så fall, för jag måste veta att det är klart när vaktmästaren kommer kl 8:30 nästa dag. Annars skulle jag behöva gå upp vid kl 4 bara för att jag ska vara säker på att hinna. Jag bockar hellre av saker än att skjuta upp dem så länge det bara går.........

Blev klar kl 0:30, tack vare "min jävla packningsteknik" och "överdrivna städning".... annars hade jag fått vara där hela natten..... Pappa vägrade ju vara uppe så sent, men då sa jag att jag GÅR dit och så kan han möta upp mig på morgonen när han vaknat, för jag kunde ju ta med mig en kasse med en filt eller nåt... Då fick mamma honom att skjutsa mig.... och så stod han där som ett barn och sprang in och ut "Är du inte KLAR SNART??????". NEJ DET ÄR JAG FÖR I HELVETE INTE!!! DET ÄR EN FLYTTSTÄDNING!!!! Och NEJ, man kan INTE dammsuga efter midnatt mitt i veckan och mitt i natten!

Svetten rann om hela mig och han stod och plockade ner städsaker, de sista "prylarna" OCH sopor i samma kasse....... trots att jag sa till honom.......... Fräscht att han en svingammal toaborste ligga mot allt annat........


Torsdag:

Besiktningen. Det gick jättebra. Vaktmästaren poängterade att det var en VÄLDIGT fin lägenhet. Det mest pinsamma var att när jag gjort rent ugnen och tagit isär glasen, så hade jag vänt det yttre åt fel håll.... så han vände på det........ Jag blev knallröd i ansiktet och bad om ursäkt 500ggr... men ska jag vara ärlig så tror jag nästan att han uppskattade det - för då visste han ju att jag verkligen städat ALLT grundligt.....


Hjälpte honom att packa in grejor från förrådet sen, och så gick jag till min t.... Hade knappt sovit sedan natten mellan lör-sön, så jag var helt väck.... Hög ljudnivå, svor som aldrig förr....... Gissar att det nästan var som en slags "light-light-light"-variant av att vara manisk....................... Jag kan bara hoppas att det var därför som min t inte tog upp något om förra veckans "fadäs"...............

Var ju intressant att träffa läkaren direkt efteråt... jag satt där och babblade på om gud vet vad........ men så har hon en slags förmåga att "skala av" mig... så självklart grät jag där jag satt..........


Fredag:

Hade fått extratid på ÄS. Jag valde att fokusera det på "sjukgymnastik"......... Det är ju bara en del av det, men jag tänker INTE säga något till mina sk föräldrar.... för JAG ORKAR INTE TA HAND OM DEM SEN..... det är mer än tillräckligt som det är nu...

Jag vet inte.... men min ÄS-t är omgiven av någon slags "lugn, trygg, varm"-aura..... Har ingen aning om hur eller varför, men det är bara så.. Önskar att jag hade haft honom som pappa......... vill bara att han ska skydda mig och tala om att allt kommer att bli bra............. men - så fungerar det ju inte.....

Han har något... något speciellt.... och han drar sig inte för att fråga "jobbiga frågor".... Så självklart storgrät jag............. och det gör så in i helvete ont när han säger att "du ÄR ju ledsen, du bär på en massa sorg, och du har rätt att vara ledsen och gråta"............ Och inte bölar jag mindre för det... snarare mer......... Satt till slut med en pappersnäsduk framför ansiktet hela tiden....


Jag hade mailat honom i helgen.. lördag kväll eller natt.... och bönfallit honom om hjälp........ och innan vi avslutade så sa han att han hade ett erbjudande till mig...... Och jag är så helt trasig för jag tänkte att "här kommer ett dolt hot"............ Men - självklart var det ju inte det......... Utan han sa att.... det finns en plats... på ÄS...... from 30 maj......... och jag fick välja om jag ville ta den platsen eller ej... och att han tyckte att jag skulle äta alla mål där... och bli inlagd (allt är ju frivilligt, men det måste ju finnas någon sorts "terminologi"... man kan ju inte komma och gå som man vill - då kan man lika gärna fara och äta på stan eller nåt)................ Kändes så skönt........ men jag är så förbannat panikslagen och livrädd... Vilopuls på över 100............... Blev helt chockad.... visste inte vad jag skulle säga... babblade istället på om att de äter 6 hela gånger på en dag............. Kunde inte släppa taget helt... pappa skulle komma och hämta mig....... får inte synas att jag gråtit....... Som tur var så for vi inte hem till mig utan till förrådet i min gamla lägenhet och plockade saker....


Sen fick jag reda på att de bestämt att de skulle fara hem idag, lördag, istället för imorgon som de sagt hela tiden.... trots att jag påpekat att pappa behöver vila inför arbetsveckan........... "Nähää, har vi inte talat om att vi åker imorgon bitti"...............

Då la jag ner.

Kändes som att de kom hit för att "efterfira" min födelsedag....... Smörgåstårta och prinsesstårta.......... sen slänga ihop hela skiten och sätta sig i bilen och fara hem till sig och lämna sin dotter utan att ha gjort det som de lovat att göra......... Men jag skiter i det... jag orkar inte........... Orkar inte strida om allt - och särskilt inte om en sak som jag redan föreslagit själv!

Jag borde ha anat det här ändå, för pappa har bokstavligt talat SLÄNGT in grejor i förrådet...... Det här förrådet är dubbelt så stort som mitt förra.. MEN - det är inte fritt från råttor och möss på vintern..... Trots att vi pratat om det så har han bara dumpat allt där - vetet som jag syr vetevärmare av, mattor - allt.

Det kommer ta mig minst en vecka att bära ut, sortera och bära in allt igen. Och inte blev det några lagerhyllor heller, trots att de var utlovade...... och golvet är fuktigt, så allt kommer bli förstört..... Men det är ju inte deras problem.


Igår skrek, grät och slängde mamma grejor omkring sig pga att ingen verkar ha rätta fästen till de nya rullgardinerna....... Pappa svär, vrålar och strör saker omkring sig istället.......


Lördag:

De for vid 10:30.... Jag vinkade hejdå i nattlinne på balkongen... folk glodde, men det skiter jag fullständigt i........ orkar inte bry mig...........

Båda blev som vanligt ledsna när de skulle fara.... men jag ser och känner ingen ömhet, kärlek, värme från deras sida förutom de där få minutrarna....... Och jag har slutat att gråta då. Jag gråter över andra så mycket viktigare och mer "genuina" saker........... och jag hade alltid dåligt samvete förut... för när vi sagt hejdå och jag har hälsat på dem så gråter de.... och jag antar att det ska vara av separationsångest...... Men mina tårar.. har varit av LÄTTNAD......... och jag är ingen hycklare, så jag vill inte att det ska vara så.


Burit ut det sista i förrådet.... är bara några fler kartonger som ska plockas ut när de är tomma. Flyttat och satt ihop möbler.... de möbler som aaaaabsolut inte gick att sätta ihop enligt min far... utan då skulle jag behöva köpa en annan sorts skruv..... men nu grovmöbleringen klar..... ÄNTLIGEN.


Övrigt:

Lägenheten ÄR jättefin, området är underbart. Började gråta en morgon när jag satt ensam i köket med fönstret lite öppet.... för.. jag hörde fåglarna kvittra....... ingen skata.. utan kvitter........... Det har jag inte hört "hemma" hos mig på 10 år...................


Nu ska jag snart gå och lägga mig..... men spela roll när man varken har rullgardiner eller gardiner i sovrummet för fönstren.........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards