~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Maria - 14 maj 2011 22:38

3 port mat och 2 glassar. Inte normalt. Inte bra.

Jag klarar inte ens att hantera en måltid per dag trots att jag har portionerna färdiga. Gör mig så ledsen. Och arg.


Har bara plockat iordning lite av kaoset här ikväll. Det är allt.

Funderar på att maila min äs-t och tala om hur det är. Han ser det ju inte förrän på måndag, men det kanske hjälper i alla fall. Jag vet inte. Får se. Hela jag skakar av ångest. Har inga pengar att köpa laxtab för så efter flytten är det kört - om inte läkaren skriver ut det. Men då kommer jag säkerligen få fara till ÄS varje dag för att få dem, för jag vet ju att jag inte klarar av att ha dem hemma.

..och det är sådant här som så många inom vården blir chockerade av - att man som patient "lurar sitt destruktva jag" och talar om att "jag kommer missbruka det här förtroendet, så därför vill jag inte ha det"......


.....vill bara att flytten ska vara över... vet inte hur mycket mer jag orkar om jag ska vara riktigt ärlig......


Har som överslagshandling börjat leta upp gamla "klasskompisar" på FB.... Kan ingenting om hur man gör så det är "spännande"................ Man skäms ju en hel del när man bara har ett par "vänner"... och..... jag tror inte att de jag tänkt skicka förfrågan till kommer att tacka ja om jag inte har några andra "vänner"............. för det är några av personalen på psyk...... som jag ju inte har ett endaste dugg att göra med längre.... men det skulle kännas fint att "ha dem med på ett hörn" under resten av min resa... och förhoppningsvis följa mig tills jag är friskförklarad......... De är de enda som VET OM min historia och bemöter mig som människa..... (min fd kursare räknar jag inte in bland dem.......)


Fint... nu har jag mosat i mig en klase vindruvor också.........

Snart är i alla fall ESC över....... Hoppas att det går bra för Eric.. Han hade ingen fullträff ikväll... tror att han var nervös...... Såg framtädandet i semifinalen och innan glaset hade exploderat så var han stirrig och skitnervös.... Skulle jag också vara om det bara funkat en endaste gång på repet inför livesändningen......

Ska jag vara ärlig så tror jag att Storbritannien kommer vinna..... och jag gillar Ukraina... Vinner de där röda barbiedockorna med sina läppstift och hårspraysförgiftade frisyrar från... ja, vad det nu är för land.... så vet jag inte vad jag gör...... Då skiter jag fullständigt i följande tävlingar... som jag gjort de sista åren........ Såg bara när Manboy förlorade och då lade jag ner allt...


Har hunnit filosofera en hel del ikväll...... och kommit fram till att... hela mitt liv har handlat om överlevnad..... aldrig vad jag VILL...... bara överlevnad....... Det får mig att må så illa så jag nästan kräks.............


fanfanfan.....

Av Maria - 14 maj 2011 16:20

Var och köpte glass i sjukhuskiosken. Mötte en gammal tant på vägen hem. Hon hade ingen aning om var hon skulle och det fanns ingen att fråga. Jag vet var kliniken låg förut men den är flyttad nu - och utspridd på tre jävla ställen. Det fanns en liten pyttekarta där hon stod och inte gick det att utläsa något från den! Sa att hon kanske kunde gå till kiosken och fråga där, och kvinnan suckade och pustade och sa att hon sprungit runt överallt och hade så ont i sina knän. Jag tänkte vända och gå och titta själv, men eftersom jag inte visste vilket ställe hon skulle till så kände jag att det var bäst om hon var med. Inte fanns det någon rullstol i närheten heller. Så jag började följa henne, men då blev hon sådär "stolt" och sa att hon klarar sig själv. Frågade om hon var säker på det och att jag inte ville att hon skulle gå ensam i kulvertarna med sådan smärta i benen. Hon sa "jaaaaadå", och "du vet ju i alla fall vart du ska"....... Kände att hon inte var nöjd med mitt försök till hjälp... men vad fan skulle jag göra...... Blir så in i helvete förbannad på den OBEFINTLIGA informationen!! JÄVLA LANDSTING!!! De kan hyra in läkare och gud vet vad och kosta på massor på SKIT, men de kan inte ens ha någon information för sina patienter!


Jaja... måste släppa det.. Har packat det sista i mitt sovrum och använt upp alla kartonger. Ska slänga det sista i förrådet nu snart. Sen blir det städa av.

Mina föräldrar kommer sent imorgon kväll..........

    

Av Maria - 14 maj 2011 01:24

Det var klockslaget då jag var klar med ALLA SKÅP OCH GARDEROBER! Har skrubbat allt med skursvamp och torkat efter x antal ggr med våt trasa. Så nu jävlar är det RENT! När jag trodde att jag var klar så råkade jag nudda "sargen" eller vad den nu heter.. den där "kanten" längst ner på köksskåp osv.... Och det visade sig att den SKA vara mörkbrun... inte "melerad" som jag trott....... Höll på att SPY så jag var tvungen att ta reda på det........

Har två kartonger som jag ska packa - den ena med mina mediciner och "livsviktig kontorsutrustning", och den andra med något som jag inte vet än. Helt sanslöst egentligen - jag har så gott som hela min lägenhet nerpackad och står staplad i förrådet!


    

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards