~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Maria - 15 maj 2011 23:35

mina föräldrar kom...... i sann familjeanda så ringde mamma när de stod på parkeringen och ville ha hjälp............ jippi.......

kan inte skriva så mycket......


dags att stänga av och gå på autopilot.......

bara tagit 1 laxtab... är rädd att bajsa ner mig............

måtte det hålla den här veckan så jag inte blir sjuk.............

Av Maria - 15 maj 2011 02:15

inatt är en sådan där natt när medicinerna inte verkar....... surt.

sen så finns det så mycket att läsa överallt som man irriterar sig på

alltså, jag har extremt långt tålamod, det kan vem som helst som känner mig vittna om

men jag klarar inte av folk som heeeeeela tiden är ute efter enbart uppmärksamhet

tänker på när jag skar mig

jag visade aldrig någon det, oavsett hur djupt jag skurit

men jag vet att många skär sig som ett rop på hjälp

och jag respekterar det, för det önskar jag att jag kunde ha gjort

sen finns de som gör det för att det är "modernt" och det är helt sjukt

men å andra sidan - har man verkligen inga problem när man sitter och skär sönder sin egen hud och sitt eget kött........


sen finns det de som vet om att de behöver hjälp, men inte är redo för det än

där har jag varit

i stadiet innan så var jag övertygad om att ingen och inget kunde hjälpa mig - och det är nog en av de vanligaste tankarna man har innan man sökt hjälp

och så är man bra på att ljuga för sig själv - ena stunden är det ok, man ser nog ändå ok ut, man kanske inte är så knäpp som man trott - och i nästan stund rasar världen och man är helt värdelös


jag vet inte vad det här blev, men det jag försöker säga är:

1. ju mer påflugen man är, desto färre vänner får man

2. ju mer desperat man är, desto mer "creepy" verkar man

3. att avfärda allt och alla rakt av och inte ens visa uppskattning för det engagemang som finns, gör att alla chanser till läkning och socialt nätverk DÖR

4. man har STORA problem om man å ena sidan tycker att man är ok, men ett tag senare tycker att man ser ut som djävulen själv

5. ingen normalt funtad människa skulle "vara nyfiken" eller "vilja lära känna" en person som enbart är BEHÖVANDE - det hade man föräldrar till när man var liten, DÅ var man behövande och beroende av andra

6. fattar man sen inte heller att man VERKLIGEN BEHÖVER PROFESSIONELL HJÄLP (trots att tiden bara går och går) så får man leva det liv man lever - ingen annan kan komma och rädda en! det finns inga riddare i skinande rustningar utanför sagorna!! folk behöver växa upp och ta ansvar för sina egna liv! och sitter man i en sits där det inte går; varsågod och ta en kölapp till vården! och så vill jag poängtera att INGEN SERIÖS terapeut/kurator/psykolog på någon psykiatrisk klinik kommer med råd om att "rycka upp sig" eller "gå ut och ragga på krogen" - de brukar snarare vilja att MAN SJÄLV hittar vägen ut med hjälp av deras redskap!


måste lägga till två saker

7. om alla tänker på samma sätt och tycker att en person "är fel" - VAD finns det då som säger att det är fel "på alla andra" och INTE SIG SJÄLV???

8. är det inte värt att ge psyk en chans innan hela livet runnit bort??? vad har man att förlora????????



förlåt mig, men buhu.......... dagens jävla i-landsproblem


HATAR människor som ljuger och gör det upprepade ggr

inte står för vad de tycker och tänker utan är opportunister ända ut i fingerspetsarna

påstår sig vara så öppna för allt och alla; svarta, gula, tjocka, smala, finniga, glasögonbärare, stora bröst, små bröst, osv - och så kommer alltid den där UUUUUUNDERBARA "fjongen" på slutet; "den tjejen var ju FET asså, varför skulle nån vilja ha henne"


noga med att uttrycka att man INTE är utseendefixerad - men så kommer en hel armé av äckliga utseendefixerat BS!!!! en tjock kille kan inte bli intresserad av en smal tjej för "hon ska tycka att han inte duger", och så har vi en annan klassiker "jag är så desperat, jag tar vem som helst - men HON var äckligt fet"

NI ÄR FAN MINST LIKA UTSEENDEFIXERADE SOM DE SOM STÅR OCH SKRIKER SKÄLLSORD EFTER FOLK BARA FÖR NÖJES SKULL!!! JÄVLA HYCKLARE!!!!!!!! NI ÄR FAN VÄRRE ÄN DE ANDRA, FÖR DE STÅR ÅTMINSTONE FÖR VAD DE SÄGER OCH GÖR!!!


mår du inte bra? är du nedstämd? har du tankar på att skada dig eller ta ditt liv? har du svårt med vänner och kompisar? är du ensam?

RÄCKER INTE DEN HJÄLP DU FÅR AV EN MEDMÄNNISKA, UTAN DU BARA AVFÄRDAR ALLT - DÅ BEHÖVER DU SÖKA HJÄLP INOM PSYKIATRIN!!!!

en relation, en gemenskap, bygger på att ge OCH ta - inte bara TATATATATA!


SÖK HJÄLP!!!

Av Maria - 15 maj 2011 01:17

jag gjorde det

tryckte på klicka

sen loggade hafg ut

nu stänger jag ner och går och lägger mih




förlåt mig

förlåt

förlåt

förlåt för atrt jag tar upp andras plats och tid

förlåt att jhag är så knäpp


tänk om han hatar mig när han läst


jävla skiut!!!!!!!!!!!!

Av Maria - 15 maj 2011 00:25

kan inte andas

sitter och skriver mail till min äs-t

skrev en studn först och skulle komma till det viktioga

sen satt jag där över en timme innan resten av orden kom

nu har det gått en halvtimme och jag har fortfarande inte kunnat trycka på sänd

jag skäms och är så rädd

så jävla rädd

skäms ihjäl

ska jag verkligen skicka mailet

hade hellre skrivit en lapp och lämnat när jag går därifrån på fredag

det ä'r bara så långt tills dess

och jag har aldrig lämnat en livsavgörande lapp till någom som jag inte rört vid

jag vet inte men jag behöver mer än att se att det är ok¨

behöver få känna det också

att det är på riktigt

men nu går inte det

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards