~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Maria - 7 maj 2011 20:55

Lade ner hela skiten innan jag ens börjat. For till Maxi. Kom hem och SEN satte jag fart. Tänkte vila en stund, men då satte trummandet i lägenheten ovanför igång igen. Bara att köra på, med andra ord. Dragit fram spisen och skrubbat allt jag kunnat se, sprutat hela fläktgallret med Cillit bang. Putsat fönstret på balkongdörren och i sovrummet på alla sidor. De är säkert randiga och flammiga som fan, men rena i alla fall och det väl huvudsaken. Jag är ju inget proffs.

Räknar med att ha köket och de sista fönstren klara imorgon. Jippi...   


Har haft början på migrän hela dagen. Redan imorse när jag satte mig upp i sängen så flimrade det sådär framför ögonen och ena ögat höll på att ploppa ut ur skallen på mig. Det gör så in i helvete ont när det blir så. Har ofta funderat på om jag har Hortons huvudvärk... men det drabbar mestadels män och har inte samma symtom som migrän. Har tagit värktabletter hela dagen men det hjälper inte ett skit. Så varför stoppa i sig piller då? Jo, för att jag VET att det rent vetenskapligt HAR NÅGON sorts jävla verkan, så jag hoppas på placebo om inte annat..........

  


Känner mig... döende... Går inte att förklara.. känns bara som att allt kommer gå sönder...... och jag går bara runt och tänker "är det nu det händer??? eller nu?? nu kanske?????"....


Min t fyller år idag....... Hon har inte hört av sig... brukar alltid göra det och tacka för presenten.... men å andra sidan så skickade hon inget vykort till mig från när hon var på semester.... också första gången.........

Hur ska man tolka det........ Jag tänker att  hon längtar efter att lämna över stafettpinnen till ÄS och de människorna där.. och så kan hon ta pension sen........

Rädd. Livrädd. Så ledsen.

Av Maria - 7 maj 2011 11:20

Mina kära föräldrar är på IKEA och handlar det sista inför flytten, och trots x antal listor så vet de ändå inte vad de ska köpa - det finns ju så mycket att välja på när man står där... De har ringt x antal ggr redan - pga ben till skrivbordet. "Jaha, ska du ha FYRA ben??". Nej, vi kan väl ta ett eller två och stötta upp resten på några boktravar vettja.............


Luktar bränd plast. Rullgardinen som blir stekt. Idag har solen tydligen beslutat sig för att lysa upp tillvaron, och det ska tydligen inte snöa som det gjorde igår. Ganska intressant att dra upp rullgardinen och det första man ser är en snöhög, trots att det är hyfsat varmt ute. Men det är ju alltid såhär. Tror att jag är mest stressad över att jag ska flytta. Det rinner över på allt annat. Ser ut som att en tornado dragit fram genom lägenheten, och det är väl bra på ett sätt. Det betyder väl att jag kommer någonstans med packandet. Men samtidigt ser jag alla tunga möbler, lådor och kartonger som ska bäras uppför spiraltrappen till min nya lägenhet. Hur ska det gå... hur skulle det kunna fungera... vet inte vad jag tänker med ibland... Mamma med MS, 2 hundar, 2 kaniner, pappa som svär och skriker åt allt - och så jag någonstans i mitten. Min äs-t sa till mig att jag inte ska behöva ta ansvar för mina VUXNA föräldrar, och visst, jag håller med. Jag borde inte behöva göra det, men jag ska ju BO på det där stället sen, och vad får folk för intryck av den nya hyresgästen när det svärs, gapas, vrålas och folk gråter..... 

 


Bläääääh... måste det vara så jävla varmt när det är varmt, och så kallt när det är kallt?! Jätteroligt att hålla på och flyttstäda när det är strålande sol ute och jag vet att jag måste handla hem något ätbart idag.


SKÄRP DIG NU, MARIA! GÖR något! Torkar du ett skåp så är skåpet klart sen. Finns massor att göra! Putsa fönster får bli ikväll när solen inte gassar på, men resten kan du ju göra nu! Så sätt lite fart!!!

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards