~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Maria - 3 maj 2011 18:14

Upptäckte ganska snart att det knappast kommer gå att fara till ÄS och hinna till stallet. Inställda bussar. Ingen trafikinfo. Kommer ta mig över 3 timmar att fara dit och hem. Cykla med Inderal i kroppen = nej. Så ska jag orka ta mig till stallet också. Och hem därifrån. Vet inte vad jag ska göra. Fara till ÄS med ridkläder på mig..??? Skulle inte bli insläppt pga allergiker. Stallet är viktigare än ÄS. Men jag har ju bara varit där en endaste gång, så det känns förjävligt att ställa in nu. Måste ändå ställa in under veckan då jag flyttar, och när jag flyttat kommer jag ha så nära att jag kan gå eller cykla dit, och då blir det inte sådana här problem.


Hetsätit idag. MASSOR. Mår så dåligt. Har verkligen en riktigt pissig dag idag. Har inte gått ur sängen - mer än för att mata kaninerna och hämta massa mat och glass till mig själv. Ett tag domnade benen bort. Kunde inte röra mig. De blev iskalla och jag tappade känseln. Tog stesolid då. Blev bättre efter ett tag, men det är riktigt otäckt..... Det skrämmer skiten ur mig om jag ska vara ärlig. Får bara ännu mer panik, ännu mer ångest.


Känns förjävligt. Övermäktigt. Jag tror att jag håller på att dö.

Kan svära på att min t kommit hem senast idag, men har tagit ledigt tills på torsdag. För man kan inte boka om en utlandsresa på några dagar som man planerat i 5 mån. Skulle ha haft tid hos henne idag på em. Men hon ändrade det till torsdag för ett par veckor sedan. På fredag är hon ledig igen.

En del av mig vill bara skita i att gå dit på torsdag. Bara för att hon vet hur mycket jag behöver henne och hur jävligt allt är. Men det känns ännu mer rätt att gå dit och sitta med ett stort leende på läpparna - om jag kunde göra det. Alltså, det här är lite av en "katt och råtta"-lek igen. Den här gången testar hon om jag klarar mig utan henne. Jag fattar att det är så, för hon har tjatat sedan i höstas att "om du behöver träffa mig så ofta då". Berättade för henne hur det landade i mig, och sen blev det tyst - tills för ett tag sedan. Då började det igen. Och det här är "förlängningen" av frågan. Testet med stort T.

Kan säga att... om jag orkat sätta på mig kläder och inte bara gå runt i nattlinne idag, så hade jag tagit livet av mig. Och ja, jag vet, jag har kommit längre än så - egentligen. Men nu är det verkligen FÖRJÄVLIGT. Ingen kunde ana att allt det här skulle hända, och allra helst inte på en och samma gång. Summa summarum - allt är precis som vanligt.


Så hur gör jag imorgon...... Fara till ÄS eller skita i det.... riskera att missa stallet........

.....skjut mig.. bara skjut mig.............

  

Av Maria - 3 maj 2011 09:44

vaknat till och från hela natten

smsade med c inatt och lyckades lugna ner mig

vi reste till en trygg plats i en annan värld

med lena sandstränder, mjuka djur, gröna skogar dignandes av läckerheter, och fjäll lika vackra som höga

sprang på stranden

satt där på en fjälltopp


efter det här så frågar jag mig - håller jag på att bli som när jag var barn.........

jag hade en massa olika fantasivärldar då nämligen

en när jag skulle gå och lägga mig, en när jag gungade, en när jag satt i min gran... osv.......

nästan som "the neverending story"


läste lite innan jag släckte

blev mycket att tänka på

för mycket

läser "mattillåtet" och det väcker upp en massa känslor och tankar

slutade och pluggade i en ljudbok i öronen

kan säga att jag börjar HATA ljudböcker

de har ju aldrig något slut!!

lyssnade på äckliga "dödergök" av katarina wennstam

och den saknar allt vad slut heter

helt plötsligt kommer berättarrösten med sitt "du har hört blablabla av tjotahejti, uppläst av mig - tuddilooo" osv..........

undrar vad de skulle säga på biblioteket om man gick dit och sa att man vill ha en spännande ljudbok MED slut, men UTAN en massa snusk

börjar tro att det inte finns någon sådan alls..........


vaktmästaren har fortfarande inte hört av sig

skiter i det nu

hör han inte av sig så är det hans problem

jag har bokat en tid för besiktning av lägenheten

dyker han upp så gör han

gör han inte så är det inte mitt fel eller problem


nu ska ninisarna få frukost

astrid springer fram och tillbaka med rumpan i vädret och stampar

hon har inte fattat när kaniner EGENTLIGEN ska stampa........

på kvällarna när hon hör skalkniven när jag skalar den hela moroten så grymtar hon som en gris och springer fram och tillbaka och stampar... knäppgök.......

tilda bara ligger på sitt lilla hus och ser besvärad ut - men jag hör minsann att hon äter moroten när jag lämnat rummet och ligger i  sängen....!!

ögontjänaren.........


.......har ångest inför imorgon............. äs-t kl 13..... och sen i princip direkt till stallet............ KUL.....

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards