~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

himmel och helvete

Av Maria - 20 april 2010 18:58

Tog mig till stallet.... och efter bara en stund där så struntar jag i alla problem och allt som hänger över mig....... Har skrattat minst lika mycket den här gången..... Fick fortsätta med horsemanship-övningarna och det gick bra till en början - man KAN lära gamla hundar (mig) att sitta.... Sen lyckades jag longera killen åt ena hållet... men han var sååååå seg.... han gick på lite sakta och jag tänkte klämma in en "halt" där han inte kunde förvänta sig det.... Det var bara det att han var så seg så han hann stanna precis innan jag hunnit till hans stopp-zon.... och eftersom jag är mig själv i stallet... så reagerade jag som mig själv också......... Vek ihop mig mitt på gårdsplanen och väste "Faaaaan!!! Han stannade innan jag sa till honom!!".... och ridterapeuten skrattade så jag trodde att hon höll på att trilla av bänken där hon satt och gav instruktioner....... Då först insåg jag att jag hade visat det jag kände inuti... och hur roligt det såg ut! Och jag skrattade så jag fick kramp i magen! Där står jag och tror att jag ska stanna en häst som är totalt uttråkad och knappt bryr sig om mig, och när han stannar till för att jag inte driver på så blir jag vansinnig på mig själv - på ett komiskt och icke-seriöst sätt! Så tiden i stallet var återigen GULD!
 
......men när jag kom hem så hade jag fått svar från plastikkirurgen......... mailade läkaren imorse och frågade om väntetiden......... och hon missuppfattade mig totalt........ Hon trodde att jag uppfattat det som att det bara behövs ett enda ingrepp och att det skulle trolla bort ärren......... och om "trolleriet" inte skulle ske före sommaren så skulle jag skära mig igen......... Det var inte alls så jag menade! Jag skrev bara för att tala om hur jobbigt det är om jag tvingas vänta med första steget i behandlingen över en sommar till - att gå i långärmat för att inte visa alla ärr i sommarhettan ännu en sommar - utan tillstymmelse till hopp om hjälp....... Mailade henne direkt och försökte förklara och bönföll henne att inte ställa in något.... utan istället försöka förstå min situation............. Så nu får jag se om hon svarar.... och i så fall vad........ hon kanske har ställt in hela projektet........................ och........ i så fall............. tar jag livet av mig.....................................
 
Fick en rejäl panikångestattack......... och ringde terapeuten....... som inte hade tid att prata med mig för att hon hade remissmottagnings-tid............. Jag förstår ju att hon måste ha det, så jag menar inte att hon borde ägna den tiden till mig..... men jag blev ändå ledsen............
Så det blev en väldigt kortvarig vistelse bland de rosa molnen som stallet ger.......... föll rakt ner i den bittra och hårda verkligheten direkt....................

Gråtit så jag nästan kräkits......................... för nu har jag väl förstört det här också...................... En fin läkare med ett fint bemötande, empatisk, och beredd att hjälpa mig........ som misstolkar allt jag skriver........... och ställer in allt..................


FAAAAAN !

 

Sen vet jag inte....... får så mycket stöd av min handläggare på FK så min hjärna klarar inte av att tro att det är sant.............. Hon har lovat mig att hjälpa mig med pappren i höst....... det ska inte behövas något PO........... hon ska fixa det tillsammans med mig..........

 

........bara gråter.....................

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards