~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

skräp

Av Maria - 25 april 2010 22:34

jag är bara skräp

SKRÄP

jag HATAR mig själv

HATAAAAAAR!!!!!!!!!!!

mår illa

tog många laxertabletter sent i eftermiddags

måste göra något åt det här

men jag är ingen läkare så jag kan inte skriva ut någonting

och min läkare är ju aldrig i tjänst


gjorde en så jävla dum grej nyss

helt idiotiskt

jag tänkte verkligen inte alls

min sk hjärna fungerar fan inte!

plockade fram nattmedicinen och passade på att ta fram morgonmedicinen också

så att slipper rota efter den imorgon - brukar göra så

och så är jag så jävla dum att jag TAR morgonmedicinen!!!

kom inte på det förrän jag hade gjort det

det spelar ingen roll egentligen - det gör varken till eller från och jag kommer inte känna av det

men bara att vara så borta att man gör en sådan sak!!

heja fetto-cymbalta!!

den som har en extremt sällsynt biverkning i form av viktuppgång!

de flesta GÅR NER i vikt av den

men INTE JAG!!!

efexor gav mig i princip alla jävla biverkningar som fanns

allt från yrsel och svettningar  till "sol-allergi" och blåmärken över hela kroppen

en del vanliga, andra sällsynta

med cymbaltan har jag "bara" EN biverkning - jag går upp i vikt som om jag åt kilo efter kilo med margarin och sköljde ner det med ren grädde


har bestämt mig för att inte köpa hunden

ska maila uppfödaren

men det skär i hjärtat så in i helvete så jag drar mig för att göra det

jag kan i alla fall inte ha någon hund

absolut inte nu

vet inte om jag överlever från ena dagen till nästa

men det värsta är väl att valpen skulle få vara hemma ensam så mycket

visst, föräldrarna skulle kunna ta hand om honom tills i sommar

men det fungerar inte att han ska vara ensam i flera timmar i lägenheten

det är bara att inse

och jag tänker inte ge upp ridterapin, det gör jag aldrig

inkl bussresor så är jag borta 4 timmar 2ggr per vecka då

plus 1-1½ timme 2ggr per vecka när jag har samtalsterapi

och drar social fobi-gruppen igång i höst och om den är mindre som de lovat, så är väl målet att jag ska vara med där, och det blir ca 2½timme 2ggr per vecka

och jag kan inte ha en hund som står och ylar ca 15 timmar i veckan

jag vet, han lär sig - men han är ju bara en VALP då

och jag tänker INTE göra mig av med min hund när jag en gång skaffat en

dessutom har jag inte råd, jag måste inse det

MÅSTE

har 92oookr per år - före skatt - och det tillåter inga stora "utsvävningar"

och jag måste ju dessutom spara pengar, eftersom jag övergår till sjukersättning i början på nästa år

då får jag ingen mer ridterapi betald, utan får stå för den helt själv

och då blir det inga "2ggr per vecka à 2 timmar", för jag kan inte trolla med knäna och 1200kr kan jag inte plocka från något pengaträd i världen på en vecka

dessutom behöver jag en ny mobil, för mina tangenter är helt utslitna och telefonen är halvt som halvt cp..........

laptopen går i alla fall på drulleförsäkringen som tur är

och så längtar jag ut på landet - slippa se all jävla asfalt

men då krävs att man har körkort och bil - och har råd med det

plus ett stoooooort banklån, och vilken bank lånar ut så mycket pengar till någon som inte har någon inkomst eller arbete

.......har hittat ett hus............ som är precis så som jag vill ha det....... eller ja, helst vill jag ha ett hus i fulltimmer.... som väder och vind kommer eller har färgat grått..... men det här är väl ett steg mot det......

ska visa i ett annat inlägg..........


har gosat med astrid ikväll

hon bara låg i min famn som en bebis

och jag klappade henne, gång på gång

hon blundade

suckade några gånger

idisslade när jag kliade henne bakom öronen

herregud vad jag älskar den kaninen

läste på aftonbladet att några killar plågat ihjäl kaniner

stod att de dränkt in dem i tändvätska(?) och tänt på och filmat

mådde illa och var helt rasande när jag läste det

och sen när jag fick syn på bilden där de tejpade ihop benen på en kanin......... då stängde jag ner artikeln

som vanligt fick de inte maxstraff, och "kom inte ihåg" vad som hade hänt

men då när jag läste vad de gjort och såg bilden så insåg jag att om någon hade gjort det med någon av mina kaniner....... så skulle jag bli helt totalt vansinnig........... vem vet, kanske skulle jag gå till så hård motattack att gärningsmannen dog

så mycket älskar jag mina kaniner

så nåde den som så mycket som kröker ett hårstrå på någon av dem


nu ska jag se på tv en stund

söndagkvällar är tv4+ för mig

brukar/brukade vara "ghost hunters" - taps-gänget som åker runt och undersöker olika hus för att se om de är hemsökta, och så "hemsökta hus"...... och nu är det "sensing murder"




......försöker behålla lugnet.... men det är inte lätt.................. fy fan..............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards