~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

översvämning

Av Maria - 24 september 2011 00:36

idag har jag fått mer omtanke, värme, tröst, kärlek och trygghet än under hela mitt liv.... hade en förjävlig dag igår.. och min kp jobbade över - för min skull...... idag har han varit med mig nästan hela dagen... älskade människa.........

han förstår så mycket mer nu... har lärt sig om mig..... och inser att den vårdperioden på ÄS verkligen inte blev som jag behövt.......

vi har pratat i princip hela dagen, och haft samtal både på fm och em...... jag har brutit ihop hela tiden... störtgråtit........ och... min kp har kramat mig... på riktigt........ hållit om mig.. hårt... gömt mig i hans famn.... viskat att vi hjälps åt att orka.......vi andas tillsammans... och att han inte kommer lämna mig.......... han har torkat rännilarna av tårar på mina kinder.. med sin hand så varsamt som på ett barn.......

och jag... jag har bara krupit ihop i hans famn...... tillåtit mig att vara det lilla barnet som jag bär inuti och som är otröstligt.. skadat... skrämt.. skamset.... uppjagat.. ensamt...... söndertrasat................. och mina ben gav nästan vika... orkade inte mer.. inte när man är gömd i en så trygg famn att man kan släppa.. allt..................

sstod där.... stod på många platser...... och jag fick.. bara vila från allt............ bara andas... vara........


kom hem.. och var helt utmattad........... men for och red ändå........ sen när jag kom hem och åt... ja, då slocknade jag i min säng direkt efteråt............. och nu... nu undrar jag hur andra barn är uppväxta.... hur mycket kärlek de får.... tröst.. empati.... trygghet.........


näää... nu ska jag gå och sova..... igen.......... ...om jag kan.......

 
 
Ingen bild

elina

24 september 2011 08:17

är så glad för din din skull!! vailken underbar kp du har!!! så skulle dom alla vara!!!!!

Maria

24 september 2011 09:07

*viskar* ja.. men jag förstår inte vad gjort för att förtjäna allt det här...... :')

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards