~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Styckat läkaren verbalt

Av Maria - 27 maj 2009 15:19

Läkaren kom. Hon skällde mer eller mindre på mig och visade tydligt att hon var upprörd över att jag mailat till henne och berättat att jag var besviken. Trots att jag meddelat att hon får stå kvar som ansvarig för mig under vistelsen på avd så bestämde hon att "nästa gång" så blir det avdelningens egen läkare som är huvudansvarig. Trots mina verbala protester. Med andra ord - hon lyssnar inte på vad jag säger.


Sedan talade hon om för mig att hon kommer plocka bort mina diagnoser, eftersom jag inte tänker göra en neuropsykiatrisk utredning. Och tar hon bort dem så finns det ingen som helst chans att jag får förlängd aktivitetsersättning. Utan till sist kommer de trycka upp mig mot väggen med en kniv mot strupen och kräva att jag gör en utredning. Jävla helvetes kärringjävel! Och hon kunde inte heller säga att jag gör ett bra jobb eller någonting positivt, utan det är alltid fel på allt. Känns så dumt att skriva det, för oftast är det JAG som är den negativa och vänder allt emot mig själv. Men nu har jag god hjälp!

När hon sa att hon inte vill att personalen ska ringa henne om mediciner och annat när hon inte är på kontoret så var jag tvungen att FÖRSVARA MIG och tala om att det FAKTISKT INTE ÄR JAG som begärt det utan att de gjort det på eget bevåg, och jag har för fan inte ens hennes jävla telenr! Det är ta mig fan samma jävla tjat jämt; "jag är faktiskt inte i tjänst då". NÄHÄ, OCH HUR FAN SKA JAG KUNNA VETA DET OCH STYRA HELA AVDELNINGSPERSONALEN??? Men då visste hon inte vad hon skulle svara. Det visste hon inte heller när jag frågade varför det var så viktigt att träffas just idag jämfört med en annan gång då jag for och shoppade istället. Hon blev lika paff då och hade ingen aning om vad hon skulle svara. Till slut mumlade hon något om att det då hade handlat om något konstruktivt som skulle ske utanför avdelningen (que.....???). Jag kan stycka henne verbalt, och jag tror att det skrämmer henne. Och hennes rädsla manifesteras som ilska och det är då jag upplever att hon skäller på mig.

Sedan sa hon att HON hade bestämt när vårdmötet skulle hållas, men jag filéade den repliken från henne och upplyste henne om att det var JAG SJÄLV som bestämt att vi skulle spika den dagen trots att min terapeut inte kan vara med då. Så jag hade tryckt ner henne i skorna ända ner till knävecken när hon gick härifrån. Samtidigt som hon hade mördat mig med sin "neuropsykiatriska utredning".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards