~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Maria - 16 september 2009 15:47

Jag blir så jävla arg. Pratat med mamma i telefon och hon bara "försvarar" pappa. Dessutom säger människan att jag behöver bli bättre på att be om förlåtelse. Jag vill bara köra en gaffel i låret. Eller skära upp varenda jävla ärr jag har på hela kroppen. Bara för att DE har svårt att be om förlåtelse - eller snarare omöjligt att be om förlåtelse eller ursäkt - så innebär det inte att JAG har det. Jag har fan bett om ursäkt i hela mitt liv bara för att jag finns till!

Och så har hon nu "förklarat" för mig att det är mitt fel att det blev som det blev, och att pappa sårat mig. Det är alltså jag som är helt fel. Precis som pappa sa till mig i telefon.


Jag vill aldrig mer se dem.

Av Maria - 16 september 2009 12:26

jag orkar inte med det här

har försökt förklara för mamma i sms men hon förstår inte

hon ringde nyss och sa att hon inte förstår något och är bara "förtvivlad"

då är vi i alla fall två som är det

jag har försökt bära henne så länge nu

ringa och prata med henne varje dag eftersom hon sitter ensam i byn och inte ser en levande människa

den enda hon ser är pappa när han kommer hem från jobbet, och då bara skriker och skäller han

och hon säger själv att hon bara sitter på ett ställe och väntar på att dö

men jag kan inte göra mer för henne

jag kan inte bara tiga eller stryka medhårs - jag orkar inte ens med mig själv

jag måste få göra det som jag vill och som är bäst för mig

de har en egen familj

jag har aldrig någonsin varit utåt den jag alltid varit inåt, och jag kan inte regrediera pga dem

jag måste få känna att jag kan och FÅR använda mig av det jag lär mig i terapin

jag kan inte väga upp allt för min syster i hela mitt liv

jag kan inte alltid göra som mina föräldrar vill och tycker

jag är en egen individ för i helvete!

och passar det inte dem så kan de leva sitt liv utan kontakt med mig

för jag tänker inte ta någon mer skit från dem

och innebär det att jag får fira jul ensam så får det bli så - punkt

och innebär det att jag inte kommer ha fortsatt kontakt med dem så får det vara så - PUNKT!

jag ska inte fatta några slutgiltiga beslut nu i "stundens hetta"

utan nu avvaktar jag bara och ser vad som händer

hade jag en egen familj hade allt varit lättare

men det kommer jag aldrig att få

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards