~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Maria - 2 november 2010 20:54

jag lägger ingen värdering i om någon går på soc - det spelar ingen roll, det är bara så det är........ MEN - jag tänker INTE göra det.......... där går min sista gräns........... och fattar man inte det så har man uppenbarligen aldrig varit i riskzonen för att tvingas till det......... och då kan man HÅLLA KÄFTEN...........

det finns väl ingen som är STOLT över att gå på soc....... och inte fan har man råd att ha djur och annat då.........


............mår så JÄVLA DÅLIGT!!!!!!!!!

SKJUT MIG!!!!!!!!

kanske beror det på medicinhöjningen from idag....... eller så kan det vara allt det som hänt och sagts idag................


------------------------------


hade det mysigt i stallet idag.......... horsemanship..... och jag fick ha en av mina favoriter......... S...... han var på riktigt bra humör idag...... och jag älskar honom........ det var så mysigt......... han är SÅ fin.... gick på promenad..... och han skötte sig exemplariskt.......

fick ta ut "lillen" sen......... borstade honom.... för jag tror inte att han borstats på länge........ ridt skulle sätta på bandage vid hoven.... men gav upp efter att ha försökt ett par gånger............. är livrädd att det ska påverka hans tillfrisknande.......... och minst lika rädd att ridt inte ska ha tålamodet att vänta och se om han blir bättre........... jag såg ju vad som hände med den andra hästtjejen..................... och idag stod lillen inne alldeles själv...... trodde inte att man gjorde så... utan att man tog in en häst som sällskap, och att man bytte häst lite då och då............

ska hon sälja honom............ nu... eller om han aldrig mer kommer kunna ridas........... så hoppas jag att jag hinner flytta först........ för då.... vill jag köpa honom..... och ha honom någonstans i närheten.... för där.. dit jag vill flytta.... finns mängder med stall.......... och då får jag lära mig - jävligt fort - hur man sköter en häst........ men det måste ju finnas någon att fråga på ett sådant ställe......... det vore väl konstigt annars.....

fick panik när jag först kom till stallet idag............. gick raka vägen in i stallet och inte elevbaracken....... och fick se att A's box var tom................ klump i halsen så att tårarna nästan rann................ innan jag fick se honom stå i en annan box............... gick fram till boxdörren..... han mötte mig direkt...... jag fick klappa honom..... pratade med honom........... blåste försiktigt mot näsborrarna.. och blundade....... han blåste tillbaka.......... kände hans mjuka mule mot mitt ansikte........ och så stod vi.... jag blåste.... han blåste...... så varsamt....... så kärleksfullt............. gud vag jag älskar den lille vildbattingen............... och... han känner igen mig............ han vet vem jag är........ ser det på honom............... innan han skadade sig så var jag en människa i mängden........ men när han gjort sig illa och skrek av skräck när jag hämtade hjälp... och kom tillbaka och inte övergav honom.......... så är det som att han känner igen mig............. *tårar*

S som jag hade idag känner igen mig........... och han respekterar mig som sin ledare..... visst kan han hitta på lite djävulskap... men.. jag känner att jag har honom under kontroll - på den nivå jag är......


...............mår skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit..
..........................

Av Maria - 2 november 2010 18:20

är så jävla förbannad så jag spricker snart!!!!!!!!!!

for iväg snabbt efter stallet och skulle handla........ men INGET fanns........... och dessutom... så var det KAOS med bussen, för den skyltades om EFTER att jag klivit på.... jag fick PANIK...... TOTAL JÄVLA PANIK!!!!!!!! kom ner på stan till slut - och då skyltades den om IGEN......!!!!!!

men då jävlar hade jag fått nog, så jag tog "min" buss hem....... som naturligtvis var försenad.............

HUR FAN KAN MAN SKYLTA OM EN BUSS UNDER FÄRDENS GÅNG????????

Av Maria - 2 november 2010 09:00

jag skulle fara och handla idag.... innan ridterapin.......... men det kan  jag glömma.......... är nästan -6 grader.......... jag har inget emot kylan...... det är bara så jävla halt ute.............. vore bättre om snön kom........... NU.......

har knappt sovit inatt heller........... tydligen går det inte att sova längre.... trots medicin...........

får fixa något efter att jag varit i stallet.......... om jag orkar............


har höjt medicinen from idag.......... får se om jag känner av det........... men jag tror att kroppen är van redan.. och att höjningen är så liten..... så jag tror inte att det kommer bli så mycket biverkningar............


nu ska jag kolla om det är någon lägenhet ledig......... och sen ge kaninerna frukost,,,,,,,,,,,, ..........sen går jag antagligen och lägger mig igen......... bra va........................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards