~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Maria - 13 november 2010 18:15

hyrde film på cdon.com. och så fick jag ett sms......... ett ljudsms........ från en av mina närmaste vänner..... min själasyster............ visste inte om jag skulle våga lyssna på det........ men... jag gjorde det.......... hon är den enda av mina riktiga vänner som jag har pratat i telefonen med.......... visst, bara en gång.... men ändå............ för mig är det jättestort.............. hon räddade mitt liv den dagen.......... tror inte att man kan komma varandra närmre som människor än såhär... tror inte att det finns någon djupare och mer äkta vänskap människor emellan........

jag lyssnade...... och... hon hade pratat in världens finaste ord med sin underbara röst................. tårarna rann som vattenfall......................... jag vet att hon mår skitdåligt....... men ändå samlade hon ihop sig... och gjorde det här - för mig............

det är obeskrivligt............. helt obeskrivligt.....................

varför kan inte människan bo här........... varför.................... VARFÖR.............

kommer vårda meddelandet och skydda det med mitt liv.................

Av Maria - 13 november 2010 15:14

Har gjort klart skiten till mamma och gick och postade det.......... tände i minneslyktan på "mitt" ställe..... för det är ju fars dag imorgon............ och... D...... som hängde sig i rummet bredvid mitt på avd........ hade en son....... Så det kändes liksom... fint...... rätt... och det är så viktigt att inte minnas personen som bara sjuk.... utan som den person som han faktiskt var........... Sjukdomen... var ju bara en del av honom...........


Gick vidare mot Apoteket.... skulle hämta ut fluoxetin-kapslar.... fludent.... och atarax............... Var SKITNERVÖS och LIVRÄDD............. När det blir min tur... så blir det SJÄLVKLART fel........... Det recept som hon skulle ta ataraxen från är "öronmärkt" av min förra läkare - "hämtas ut av personal vid psykklin"............ Jag skakade så jag fick hålla i mig för att inte tuppa av eller får en panikångestattack............. och nu när jag kommer hem så inser jag att jag fått dubbelt så mycket atarax som jag skrev på lappen......... och dessutom fått fel fludent... självklart den som inte är förmån på............

Och ändå skrev jag en JÄVLA LAPP MED ALL INFORMATION!!!

Det är ju inte som att de står och visar upp burkar och kartonger så att man får godkänna det innan de stoppar ner det i kassen! Så hur fan skulle jag veta att det blev fel???? Och alla byten av mediciner till billigare alternativ - herregud, hur ska JAG kunna hålla koll på det???

Ville bara ut därifrån, försöka hålla paniken på en hanterbar nivå..... så jag stod inte och synade allt........ men ska man inte kunna räkna med att de kan LÄSA........ eller......??? Hon tyckte nog att det var väldigt rörigt bland mina recept, för hon skrev ut en lista och sa att jag kunde se över vilka recept som kan tas bort...........

Har tittat nu, och jag kan ev behålla 4 av 19.............. pga att det förmodligen är de enda recept där det inte står att "personal" ska hämta ut medicinen.........

Hur fan ska jag klara av att gå dit igen....................

"Jaha....... hon är en sådan där tjej............ hämtas av personal.... hon måste vara helt koko......... nära att ta livet av sig förstås.............."


Men hur fan kan man inte skilja på 0,25 och 0,5mg........ och dessutom är ANTALET olika - 540 vs 200................. vilket jag SKRIVIT UPP på lappen........... Herregud, folk kan ju DÖ! Komma hem, ta den medicin som man tagit i X antal år.... lika många piller.......... och så bara DÖ!! Det är ju farligt!

Av Maria - 13 november 2010 09:13

ligger i sängen.... har inte gått upp än.......... ska göra det.. snart........ har mycket att göra idag......... måste hämta ut medicin också.........

har ångest så jag dör.... och det blir inte bättre av att stoppa i sig piller som man inte tror på................... men jag försöker tänka att det inte spelar någon roll just nu.......... för det enda som spelar roll är att överleva måndag, tisdag och onsdag..... sen får jag ta det därifrån...........

känner mer och mer... hur jag använder de redskap jag fick när jag var inlagd....... konstigt nog.................. vet inte varför jag gör det nu............. som att man inte ska bränna några broar i onödan........... och ta en bit i taget, men behålla blicken mot målet.. drömmarna..............

tänker mycket på personalen...... "de mina"................ brukar alltid göra det när det är som jobbigast.............. som på nätterna... om jag inte kan sova och har flashbacks..... då tänker jag att P jobbar natt......... helt sjukt, jag vet........... och ibland.. tänker jag att avd inte är så långt härifrån............ så de är inte så långt borta.................... kan vara en fördel....... men också en nackdel.. eftersom avståndet inte är särskilt stort till de jävlar som behandlat mig så illa heller.................

vill verkligen flytta.......... mer än någonsin.............. så fort det blir en lägenhet ledig som passar mig... ja, då drar jag...........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards