~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Maria - 22 november 2010 16:42

Gick till min t. Hon var sen - som vanligt. Jag sa inget, för jag har lagt ner det där. Pratade om allt som hänt, och hon sa att hon förstår om jag känner som om jag vore psykotisk. För det som hände förra veckan var så stort att hon också har svårt att greppa. Kändes skönt att höra, samtidigt som det poppar upp en massa frågor i skallen.Tog bussen efter att jag mellanlandat hemma efter terapin och for och handlade. Självklart blev det fel på maxis server, så det gick inte att checka ut. Stod i kö i 200 år och just när jag började plocka upp varor på bandet så startade de om datasystemet så att det började fungera igen. SKITKUL. På vägen hem visste jag inte om jag skulle satsa på att byta buss så att jag kom hem tidigare och inte behövde gå så långt, men jag struntade i det. Det visade sig vara fel beslut. Helt plötsligt har de kommit på att de ska skrapa av vägarna vid universitet och sjukhus - mitt i rusningstrafik. Hade kommit hem minst 15 min fortare om jag bytt buss. Jag fick i alla fall en promenad... för att se det från den minst mörka sidan. När jag kom hem ligger en jävla lapp på golvet - det ska komma en sotare och göra rent i ventilationen i badrummet någon gång på fredag mellan kl 7:15 och 15:30. JÄÄÄTTEKUL. Jag kan INTE vara hemma då, och jag måste ju städa innan också, eftersom hela lägenheten bara fått vara och förfallit nu när jag varit nyopererad. Skulle jag veta att de håller sig till det som det är sagt att de ska göra så är det inte lika jobbigt, men jag vet att de kan rota i och göra allt möjligt om man inte är hemma... Som den gången när en karl var här och skulle fixa något i köket, och jag låste in mig och kaninerna i sovrummet och sa att jag inte var hemma och att kaninerna är luktkänsliga. Han försökte öppna dörren till sovrummet, och när inte det gick så gick han in på toa och pissade. Spolade utan att tvätta händerna. Jag höll på att dö där jag låg i sängen. Det är för i helvete MITT badrum! Blir så jävla äcklad. Kanske fjantigt, men för mig är det jättekänsligt. Får man förtroendet att gå in med huvudnyckel i en annan människas lägenhet så förväntar jag mig att det enda som sker är att arbetet utförs. Inte fan tänker jag typ bjuda på fika framför tv:n och låna ut mitt badrum till en vilt främmande gubbe.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards